تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸
کد مطلب : ۴۳۴۵۵۶
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از یک میلیون و 200 هزار واحد برنامه‌ریزی شده در طرح اقدام ملی، بیش از 400 هزار واحد در مرحله ساخت است که به زودی تحویل متقاضیان می‌شود.
۰
plusresetminus
معاون وزیر راه و شهرسازی: 400 هزار واحد مسکن طرح ملی به‌زودی تحویل متقاضیان می‌شود
به گزارش بلاغ، محمود محمودزاده در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره نهضت خانه سازی عنوان کرد: سه استراتژی برای مسکن در وزارت راه طراحی شده که یکی از آنها تولید انبوه مسکن است. بر اساس نیازمندی‌ها در طرح جامع ملی مسکن، هر سال 900 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز داریم که باید در چند سال آینده این نیازها تامین شود بنابراین خانه سازی در مقیاس بزرگ مدنظر است.

وی افزود: در طرح اقدام ملی که طرحی متنوع است در شهرهایی که زمین دولتی داشته باشیم به صورت گروهی به گروه‌های سه نفر به بالا واگذار می‌شود و در این طرح بیش از 60 هزار واحد به این گروه‌ها واگذار می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در ساخت و ساز انبوه نیز به تعاونی‌های خوشنام واگذار صورت می‌گیرد علاوه‌بر این از ابتدای سال از تمامی سازندگان بخش خصوصی که زمین دارند درخواست شده دارایی خود را در طرح اقدام ملی به ‌اشتراک بگذارند که استقبال خوبی هم از آن شده است. محمودزاده خاطرنشان کرد: در یک‌سالی که این طرح شروع شده است، برای بیش از یک میلیون و 200 هزار واحد برنامه‌ریزی شده که از این تعداد بیش از ساخت 400 هزار واحد مراحل اجرایی شروع شده و در مرحله ساخت است و براساس آخرین اعلام بعد از دهه اول محرم در مراسم رسمی به عنوان نمادین از واحدهای ساخته شده رونمایی می‌شود.

وی توضیح داد: با مصوبه دولت شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی می‌توانند زمین‌های خود را به صندوق زمین و مسکن تبدیل کنند مردم می‌توانند سهام‌دار شوند و کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند از این طریق اقدام کنند. به گفته این مسئول، برنامه‌ریزی برای همه دهک‌های جامعه است اما اولویت برای دهک‌های متوسط و پایین است که نیاز به کمک بیشتر دولت دارند. در طرح اقدام ملی و مشارکت میزان خدمات‌دهی مساوی نیست و میزان کمک بر اساس توان مالی متفاوت است.

محمودزاده یادآور شد: یکی از اقدامات در راستای جداسازی سرمایه‌گذاری از مصرف مسکن، راه‌اندازی سامانه املاک است. استفاده از صندوق مسکن با منابعی که پیش‌بینی شده می‌تواند پشتوانه‌ای برای تولید مسکن باشد و در این راستا خللی ایجاد نشود.

وی افزود: در اتمام پروژه مسکن مهر از 480 هزار مسکن مهر، حدود 60 هزار واحد باقی مانده که به تدریج به متقاضیان تحویل می‌شود. برای واحدهای نیمه تمام بخش خصوصی و مالکین خانه‌های خالی نیز باید حداقل خانه‌های خالی نیز به چرخه مسکن وارد شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰