کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش وزن با استفاده از رژیم غذایی چغندر

19 مرداد 1399 ساعت 22:35

چغندر یک غذای باورنکردنی است که دارای خواص غذایی شگفت انگیزی است و هرگز نباید از رژیم های غذایی ما خارج شود. این سبزی انرژی زیادی به ما می دهد و به ما در کاهش وزن کمک می کند. رژیم غذایی چغندر یکی از رژیم های موثر، سالم و طبیعی برای کاهش وزن


به گزارش بلاغ چغندر یک غذای باورنکردنی است که دارای خواص غذایی شگفت انگیزی است و هرگز نباید از رژیم های غذایی ما خارج شود. این سبزی انرژی زیادی به ما می دهد و به ما در کاهش وزن کمک می کند. رژیم غذایی چغندر یکی از رژیم های موثر، سالم و طبیعی برای کاهش وزن در آنجا است. روش های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد. طبیعت پر از میوه و سبزیجات است که به ما کمک می کند تا شکل خود را حفظ کنیم. اما شاید هیچ کدام از مزایای سلامتی آن به اندازه چغندر قرمز(مایل به قرمز)، با طعم تازه و خاکی خود برخوردار نباشند.

کاهش وزن با استفاده از رژیم غذایی چغندر

چغندر از نظر کالری بسیار کم کالری است و حاوی فیبر زیادی است. مصرف آن به شما احساس سیری بیشتری می دهند. به همین دلیل می تواند باعث کاهش مصرف غذاهای دیگر شود که منجر به افزایش وزن شود. آیا می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد ارزش غذایی آن و نوع رژیم هایی را که باید دنبال کنید بدانید؟ در اینجا، همه آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد.
ارزش غذایی چغندر و تاثیر آن بر کاهش وزن
چغندر یک غذای باورنکردنی با خواص غذایی شگفت انگیز است که هرگز نباید از رژیم غذایی ما حذف شود. این سبزی انرژی زیادی به ما می دهد و برای درمان کم خونی، بیماری های خونی و دوران نقاهت بسیار توصیه می شود و برای کودکان و خانم های باردار بسیار عالی است.
چغندر آهن زیادی دارد، سرشار از کاروتن، اسید فولیک و ویتامین های B1 ، B2 ، B3 و B6 است. فقط به منظور درک بهتر، در اینجا یک نمونه از ارزش غذایی موجود در یک فنجان چغندر پخته شده آورده شده است:

نحوه انتخاب و نگهداری  از چغندرها

چغندر را می توان در سوپر مارکت ها تازه یافت و اغلب به صورت دسته ای به فروش می رسد. در واقع، بهتر است مواردی را انتخاب کنید که کاملاً سفت، گرد، بدون لکه و با رنگ قرمز شدید باشد. دسته هایی را انتخاب کنید که برگ‌های واقعا سبزی دارند(این بدان معنی است که آن ها تازه تر هستند). همچنین به دنبال آن هایی باشید که دارای ریشه های یکسان باشند، به طوری که هنگام پخت و پز، به طور مساوی بپزند.
از چغندرهای بلند که در قسمت بالای ریشه پوسته پوسته شده اند خودداری کنید. این مواد سخت، فیبری هستند و طعم و مزه ای بسیار قوی خواهند داشت.
چغندرها را در یخچال، داخل یک کیسه پلاستیکی، تازه نگه دارید. آن ها به مدت 2 یا 3 هفته تازه خواهند ماند. به طور مشابه چگونگی نگهداری چغندرها در یخچال و فریزر، برگ‌های چغندر را می توان از ریشه جدا کرده و در یک کیسه پلاستیکی نیز نگهداری کرد. در صورت ادامه دادن این روش، آن ها 3 تا 5 روز دوام می آورند. با این حال، هرگز چغندر خام را یخ نزنید زیرا باعث نرم شدن آن ها می شود.

طرز مصرف چغندر در یک برنامه کاهش وزن

این سبزی را می توان به صورت خام یا جوشانده  نگهداری کرد. اگرچه می‌توان  به خودی خود و به تنهایی آن را مصرف کرد، اما عمدتا در سالادها خورده می شوند. برای اینکه چغندر را در رژیم غذایی چغندر قرار دهید، آن را با سیر یا پیاز امتحان کنید، یا حتی با کمی نمک، سرکه و روغن میل کنید.
اگر می خواهید چغندر خام بخورید، می توانید آن را پوست بگیرید و با کمی آب لیمو و روغن میل کنید. چغندرهای پخته شده راحت تر هضم می شوند. برای پخت و پز آن ها، چغندرها را در آب شور و آب جوش و بدون آنکه پوستشان را جدا کنید، قرار دهید. اگر آن ها را پوست بگیرید، رنگ و طعم خود را از دست می دهند. بعد، چغندرها را حداقل به مدت یک ساعت بجوشانید تا پوست آن راحت پاک شود.
برای کباب کردن چغندر، آن ها را به راحتی در فر قرار دهید، و بگذارید تا زمانی که ترد می شوند بپزند. هنگامی که چغندر کباب شود، چغندر تقریباً تمام ارزش غذایی خود را حفظ می کند. برگ های آن را نیز می توان خورد، درست مثل اینکه اسفناج می خورید.

چگونه چغندر را در رژیم غذایی خود بگنجانید

به خاطر داشته باشید که پیروی از این رژیم بیش از 10 روز مداوم توصیه نمی شود. در کنار رعایت رژیم غذایی چغندر، باید حداقل 2 لیتر آب در روز بنوشید.

آب چغندر برای کاهش وزن

این آب میوه مواد مغذی لازم را برای شما فراهم می کند و به لطف فیبر موجود در آن اشتهای شما را کم می کند. با کمال تعجب، فیبر هوس خوردن را کاهش می دهد. این آبمیوه را قبل از غذا بنوشید و ببینید چطور شروع به کاهش وزن می کنید!
مواد لازم: 6 عدد چغندر، 10 عدد هویج، 10 عدد پرتقال
دستورالعمل: همه مواد را در مخلوط کن مخلوط کنید. در یک پارچ درب دار در یخچال نگهداری کنید.

منوی رژیم غذایی چغندر

صبحانه
یک فنجان چای یا قهوه با شیر بدون چربی
1 تکه نان گندم سبوس دار با پنیر کم چرب یا یک ماست سبک با 1 قاشق غذاخوری سبوس در هر وعده غذایی
1 عدد سیب (نگران نباشید، چغندر بعد از دو روز وارد رژیم غذایی شما می شود)
ناهار
اسموتی چغندر: یک لیوان بزرگ
سالاد: فلفل، گوجه فرنگی، اسفناج، کاهو و چند تکه آجیل.
می توانید به آن روغن اضافه کنید.
برنج پخته شده را با مرغ پخته و بدون پوست: یا با ماهی پخته شده و 1 عدد پرتقال
شام
اسموتی چغندر: یک لیوان بزرگ چغندر پخته(آن ها را با گردو و پنیر بز امتحان کنید)
سوپ سبزیجات و بادمجان پخته شده 1 عدد سیب، 1 قطعه هندوانه یا هر نوع خربزه.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 434529

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434529/کاهش-وزن-استفاده-رژیم-غذایی-چغندر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com