کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استقبال طالبان از بیانیه لویه جرگه صلح افغانستان

19 مرداد 1399 ساعت 22:15

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان ضمن استقبال از آزادی 400 زندانی باقیمانده این گروه از آغاز مذاکرات بین الافغانی طی هفته آینده در قطر خبر داد.


به گزارش بلاغ به نقل از«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به تصمیم آزادی 400 زندانی باقیمانده این گروه از سوی دولت افغانستان، گفت که در صورتی که این زندانیان آزاد شوند، طی هفته آینده وارد مذاکرات بین‌الافغانی شوند.
وی افزود: اکنونی مانع دیگری در برابر آغاز این مذاکرات وجود ندارد و هیأت ۲۱ نفری آنان به رهبری شیر محمد عباس استانکزی؛ عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر برای آغاز مذاکرات آماده است.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته‌است که مذاکرات بین‌الافغانی در شهر دوحه؛ پایتخت قطر برگزار خواهد شد و نیز آتش‌بس در سرفصل این مذاکرات جا دارد.
به گفته سهیل شاهین، طالبان سطح خشونت‌ها را نیز نسبت به گذشته کاهش داده‌اند.
به گزارش فارس، لویه جرگه مشورتی افغانستان، امروز یکشنبه (19 مرداد) به آزادی 400 زندانی طالبان رای مثبت داد.
لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان که دو روز پیش آغاز شده بود امروز (یکشنبه) با صدور قطعنامه ۲۵ ماده‌ای در خصوص آزادی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان به کارش پایان داد.
اشرف‌غنی، رئیس جمهور افغانستان در سخنرانی‌اش در این جرگه گفت که امروز حکم آزادی این زندانیان را امضا می‌کندو طالبان باید از این فرصت برای صلح و ثبات در افغانستان استفاده کند





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 434525

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434525/استقبال-طالبان-بیانیه-لویه-جرگه-صلح-افغانستان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com