کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلاش شرکت تراشه‌ساز آمریکایی برای ادامه تجارت با هوآوی

19 مرداد 1399 ساعت 21:55

شرکت تراشه‌ساز «کوالکام» آمریکا در تلاش است، دولت این کشور را قانع کند تا به فروش تراشه به شرکت هوآوی ادامه دهد.


به گزارش بلاغ به نقل ازاسپوتنیک، دولت ترامپ، شرکت‌های آمریکایی را به بهانه نگرانی ها در مورد امنیت ملی از فروش فناوری از جمله قطعات نیمه‌رساناها به شرکت هوآوی منع کرده است. این قانون در ماه می شامل شرکت‌های خارجی که فناوری آمریکایی استفاده می‌‌کنند نیز شد.
روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد شرکت سازنده تراشه کوالکام در حال لابی کردن با دولت آمریکاست تا مجوز فروش تراشه به هوآوی را دریافت کند.
در این گزارش آمده است، کوالکام معتقد است که محدودیت‌های آمریکا مانع دریافت قطعات حیاتی از سوی هوآوی نمی‌شود.
این شرکت سازنده تراشه هشدار می‌دهد این اقدام آمریکا، پول های هوآوی را از سوی شرکت‌های امریکایی به سمت رقبای خارجی‌اش هدایت می‌کند. بازاری که کوالکام، ارزش آن را سالانه 8 میلیارد دلار برآورد کرده است.
دولت ترامپ در سال 2019ف شرکت هوآوی را در فهرست سیاه تجاری قرار داد و شرکت هایی نظیر کوالکام و اینتل را از فروش محصولات به این غول فناوری چینی بدون داشتن مجوز منع کرد.
در ماه می، واشنگتن با هدف ملزم کردن شرکت‌های خارجی که از تجهیزات آمریکایی استفاده می‌کنند، کنترل های صادراتی را سخت‌تر کرد تا پیش از فروش نیمه‌رساناها به هوآوی، مجوز دریافت کنند. این اقدام با هدف کاهش تامین تراشه برای هوآوی و بستن راه‌های فرار برای این شرکت چینی انجام شد.
این شرکت با توضیح اینکه درآمدش در سه ماه دوم 2019 کمتر شده، خاطرنشان کرد ممنوعیت تجاری ترامپ، هوآوی را از آمریکا بر بازار داخلی متمرکز کرده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 434521

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434521/تلاش-شرکت-تراشه-ساز-آمریکایی-ادامه-تجارت-هوآوی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com