کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت در بهره‌گیری از برجام ناکام بود/ پروژه حمایت اصلاح‌طلبان از نامزد نیابتی مردود شد

19 مرداد 1399 ساعت 20:40

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: علی لاریجانی در زمره اصلاح طلبان قرار نمی‌گیرد. اینکه بخشی از اصلاح طلبان بخواهند به نامزد نیابتی روی بیاورند به خودشان مربوط است اما در کل این موضع میان اصلاح طلبان مردود شد.


به گزارش بلاغ به نقل از«علی شکوری راد»، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: انتخابات شوراها اگرچه بسیار مهم است اما به نوعی تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ قرار می‌گیرد.
شکوری راد افزود: چون انتخابات شوراها در گستره کشور و در هر حوزه انتخابیه برگزار می‌شود به عنوان حزب کمترین دخالت را در انتخابات شوراها داریم چون این انتخابات به‌شکل مردمی برگزار می شود. حزب ما در هر جا که فعالیت داشته باشد و نامزد داشته باشد، مشارکت خواهد کرد.
وی در ادامه شکست برجام را حاصل تلاش‌های برخی در داخل و ترامپ در خارج خواند و گفت: اگر چه دولت بخش‌هایی موفق بود اما عملا در بهره‌گیری از برجام ناکام بود و بعد در دام تحریم‌های بسیار سنگین  و بی سابقه‌ای افتاد. شدت تحریم‌ها به دلیل عوامل داخلی که موجب از دست رفتن فرصت برجام شد و عوامل خارجی چون ترامپ و اعمال تحریم‌های سنگین موجب شد دولت نتواند برنامه‌هایی برای توسعه اجرا کند.
شکوری راد درباره اختلاف نظر دو حزب بزرگ اصلاح‌طلبان یعنی حزب اتحاد ملت و حزب کارگزاران اظهار کرد: کارگزاران، حزب اصلاح‌طلب معتبری است که دارای چارچوب‌های فکری مشخص است و رفتارهای آینده آنان پیش‌بینی پذیر است. شخص محور نیست و جمعی در آنجا باهم همفکری دارند و این همفکری آنان چارچوب دارد و برای آنان احترام قائلم و برای همین نیاز به تعامل و گفتگو با آنان داریم.
وی ادامه داد: اختلاف نظرهای‌ما در یک موضوع محدود بود که باید به آن توجه می‌شد و رسانه‌ها از آن به عنوان یک اختلاف یاد می کنند. اینکه نمی توانیم باهم کار کنیم درست نیست و فرصت های همکاری و اشتراک نظرهای زیادی داریم. اما ممکن است رویکردهای ما متفاوت باشد.
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزود: در انتخابات گذشته حزب کارگزاران به این نتیجه رسید در انتخابات شرکت کند و حزب اتحاد تابع تصمیمات شورای سیاست‌گذاری شد. من به یک شهرستان رفتم برای نامزدی که در آن حوزه داشتیم رای دادم تا بگویم با اصل انتخابات مشکلی نداریم. راه تعامل با کارگزاران باز است.
وی در ادامه گفت: در رابطه با انتخابات آینده هم حزب اتحاد حتما نامزد حزبی معرفی خواهد کرد که این کار فرایند دموکراتیک خود را درون خود حزب خواهد داشت و آن استفاده از خرد جمعی است.
اصلاح طلبان از نامزد نیابتی عبور کردند
شکوری راد درباره حمایت اصلاح طلبان از محسن هاشمی و علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: محسن هاشمی برای کارگزاران نامزد و کاندیدای مطلوب و مناسبی است. او جایگاه ریاست شورای شهر را دارد و این موقعیت می‌تواند به رای آوری بیشتر او کمک کند.
وی اضافه کرد: اما علی لاریجانی در طیف اصلاح طلب و در زمره اصلاح طلبان قرار نمی‌گیرد. اینکه بخشی از اصلاح طلبان بخواهند به نامزد نیابتی روی بیاورند به خودشان مربوط است اما در کل این موضع میان اصلاح طلبان مردود شد و فعلا این دیدگاه در بین اصلاح طلبان جدی نیست و از آن عبور شده است.
شکوری‌راد در خصوص وضعیت شعسا نیز گفت: بهزاد نبوی یا محمدرضا خاتمی عضو شورای عالی سیاستگذاری نیستند و اگر بخواهیم از این افراد نام برده شود مرحله ماقبل آن تجدید ساختار شورا و  افزودن افراد جدید به فهرست شورای سیاست‌گذاری است و بعد از آن جمع تصمیم می‌گیرد. چون انتخاب رییس برعهده خود اعضای شورای عالی است و اعضا تاکنون جلسه‌ای برگزار نکردند.
منبع: ایرنا





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 434503

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434503/دولت-بهره-گیری-برجام-ناکام-پروژه-حمایت-اصلاح-طلبان-نامزد-نیابتی-مردود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com