تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۴۳۴۴۹۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۶ هزار فقره پرونده برای دریافت تسهیلات ناشی از آسیب این بیماری، بالغ بر ۹ میلیارد تومان به بانک‌های عامل ارجاع داده شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازبرهان صلواتی عصر امروز در  سومین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کردستان با دستور کار آخرین وضعیت تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا که در استانداری برگزار شد، در خصوص تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا  اظهار کرد: تاکنون ۶ هزار فقره پرونده برای دریافت تسهیلاتی بالغ بر ۹ میلیارد تومان به بانک‌های عامل ارجاع شده است.
وی تصریح کرد: در استان به یک هزار و ۸۹۸ پرونده که در سامانه کارا ثبت شده، مبلغی بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان پرداخت شده است.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه  اجتماعی استان کردستان اذعان داشت: بانک ملی با مبلغ ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بیشترین پرداختی را در بین بانک‌ها داشته است.
صلواتی خاطرنشان کرد: دولت از ابتدای شیوع ویروس کرونا از طریق برقراری بیمه بیکاری، تسهیلات حمایتی، امهال تسهیلات اشتغالزا و غیره، صاحبان کسب و کارها و کارگران شاغل در این واحدها را در مقابل این بیماری حمایت کرده است.
اعطای تسهیلات بانکی به صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده بدون ضامن
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کردستان در ادامه این جلسه از مدیران شعب بانک‌ها خواستار شد با توجه به حساسیت موضوع  نسبت به حمایت متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا اقدام کنند و در این زمینه بیشترین تعامل و همکاری را داشته باشند چراکه این امر توسط سازمان بازرسی کشور و دستگاه‌های بانکی ارزیابی خواهد شد.
علی‌اشرف یوسفی‌قیاسی با بیان اینکه باید در استان آیینه اقدامات و تصمیمات مرکز باشیم خطاب به بانک‌های عامل این طرح افزود: سعی کنید بیشترین اعتبار را جذب و  مشاغل آسیب‌دیده ناشی از کرونا را حمایت کنید.
وی تصریح کرد: اعطای تسهیلات بانکی به صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده ناشی از کرونا تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان نیازی به معرفی ضامن ندارند.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کردستان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات حمایتی ناشی از بیماری کرونا به مشاغل آسیب‌دیده منوط به ثبت‌نام در سامانه کارا است، افزود: متقاضیان برای دریافت ۱۶۰ میلیون  تا ۴۸۰ میلیون ریال تسهیلات به سفته یا چک همراه یک نفر ضامن نیازمند هستند.
یوسفی‌قیاسی یادآور شد: مبلغ تسهیلات حمایتی دولت شامل ۱۲۰ میلیون ریال برای مشاغل آسیب دیده از کرونا و ۱۶۰ میلیون ریال برای واحدهایی است که به دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما