تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۴۳۴۴۹۱
در نشست کارگروه ارزیابی فرصت های مدیریت کرونا، بر لزوم استفاده از روند مقابله با کرونا برای سرمایه گذاری های کلان در کشور تاکید شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی آقا محمدی - رئیس کارگروه ارزیابی فرصت های مدیریت کرونا امروز یک  شنبه در دوازدهمین نشست کارگروه ارزیابی فرصت های مدیریت کرونا که با حضور اعضای کمیته در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه، کرونا می تواند فرصتی برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی کشور گردد؛ گفت:لازم است با گذشت حدود شش ماه از روند شیوع بیماری کرونا، مروری حرفه ای بر اقدامات متولیان این حوزه از جمله وزارت بهداشت داشته باشیم.

وی در این خصوص افزود: با مرور اقدامات انجام گرفته بهتر می توانیم برای آینده برنامه ریزی کنیم و آمادگی های لازم را برای مهار این بیماری در موج های بعدی داشته باشیم.

رئیس کارگروه ارزیابی فرصت های مدیریت کرونا با بیان اینکه امروز یکی از بحث های مهم در کشور، بورس و سرمایه گذاری های صورت گرفته در این حوزه است؛ گفت: بورس یک فرصت بزرگ برای اقتصاد کشور است و در صورت داشتن برنامه ریزی دقیق تر و عملیاتی تر می توان از این بازار سرمایه برای رونق اقتصادی کشور کمک گرفت.
وی اضافه کرد: کمکی که از بورس می توان در این شرایط کرونایی گرفت؛ در مساله جذب سرمایه های مردمی است.

اقا محمدی تصریح کرد: امروز کشور نیازمند خدمات رسانی بیشتر است و در این خصوص استارتاپ هایی که می توانند خدمات کرونایی به مردم عزیزمان ارایه دهند، می توانند از ظرفیت بورس برای سرمایه گذاری و توسعه کارشان استفاده کنند.

آقا محمدی در بخش دیگری از صحبت هایش به رفع یکی از مشکلات موجود در حوزه کسب و کار در کشور اشاره کرد و گفت: ثبت شرکت ها مهم ترین مانع بود که با شکل گیری پنجره واحد امروز کار ثبت شرکت از ۷۲ روز به ۳ روز تقلیل یافته است.
وی همچنین گفت: چالش مهم دیگر در بحث سرمایه گذاری فقدان دادگاه های تجاری تخصصی بود که روند رسیدگی به پرونده های اقتصادی را طولانی می کرد.
اقا محمدی افزود: اقتصاد با معیشت و زندگی مردم سروکار دارد و باید مسائل اقتصادی در دادگاههای اختصاصی تجاری در کمترین زمان ممکن طرح و خاتمه یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که زمینه های حضور شرکت های دانش بنیان در بورس فراهم شود، گفت: در حال حاضر ۶۲۸ شرکت بزرگ بورسی در بازار فعالیت دارند که ضروری است زمینه فعالیت سایر شرکت های بزرگ نیز فراهم آید.

اقامحمدی در این خصوص گفت: امروز نظاره گر ورود هتل ها، بیمارستان های خصوصی و شرکت های تولیدی و تجاری فعال در بازار بورس هستیم که ادامه این روند می تواند ضمن شفاف سازی در حوزه مالیات دهی، زمینه سرمایه گذاری های بیشتر را نیز در کشور فراهم سازد.
وی گفت: باید فضایی در بازار بزرگ بورس ایجاد کنیم که مردم صرفا به سراغ خرید سهام ۶۲۸ شرکت بزرگ نروند.
وی افزود: برای این کار نیازمند وارد کردن شرکت های جدید به بازار بورس هستیم تا قدرت انتخاب مردم و همچنین امنیت سرمایه گذاری بالا رود.
اقا محمدی در ادامه صحبت هایش به یکی دیگر از ظرفیت های بزرگ بورس در حوزه سرمایه گذاری های کلان و بلندمدت اشاره کرد و گفت: برفرض مثال در حوزه ساخت پالایشگاه و تولیدات دارویی نظیر همین واکسن کرونا، می توان از مکانیسم بورس برای جذب سرمایه استفاده کرد.
وی گفت: با جذب سرمایه می توان دست به کارهای بزرگ و تولیدات زیربنایی در کشور زد که آثار اقتصادی اش نصیب همه مردم ایران گردد.
اقا محمدی در پایان گفت: خواسته من از رسانه ها این است که جهت دهی و خواسته شان را مشخص کنند و متناسب با نیازهای جامعه و واقعیت های کشور مطالبه گری کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴