کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمبود مواد غذایی نداریم

19 مرداد 1399 ساعت 17:30

دبیر کل بنکداران مواد غذایی تهران گفت: در انبارها، سطح بازار و خرده فروشی هیچ نشانه ای از کمبود کالای اساسی نداریم.



به گزارش بلاغ، قاسمعلی حسنی در گفت و گو ، اظهار کرد: خوشبختانه در شرایط فعلی هیچ نوع کمبودی در بازار کالای اساسی نداریم و تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به میزان کافی صورت گرفته است. اما گاهی اوقات شاهد گرانفروشی کالا در بازار هستیم.
وی افزود: واردات برخی کالاهای اساسی از اردیبهشت ماه در انتظار تخصیص ارز بود اما خوشبختانه تامین ارز مورد نیاز برای واردات این اقلام موجب شده تا کمبودی در بازار کالای اساسی به چشم نخورد. همچنین گرانفروشی کالا و سوءاستفادههایی که در بازار رخ می دهد نیز ناشی از عملکرد واردکنندگان و عرضه کنندگان است و کمبودی در بازار نداریم که منجر به افزایش قیمت ها شود.
دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: با توجه به برخی تخلفات در سطح بازار و گرانفروشی هایی که رخ می دهد لازم است برخوردهای قاطع با این افراد صورت بگیرد و بدون تردید هیچ برخوردی بهتر از نخریدن کالا از گرانفروشان نیست.
به گفته وی جزای گرانفروشان فقط نخریدن کالا است و تا زمانی که افراد سودجو برای کالاهایی که با نرخ های گزاف عرضه می کنند، خریدار و مشتری نداشته باشند دیگر نمی توانند به این رویه ادامه بدهند.
حسنی با اشاره به اقداماتی که از سوی نهادهای نظارتی برای کنترل قیمت ها صورت می گیرد، گفت: تسهیل شرایط واردات و تامین کالای اساسی در کنار نظارت بر عملکرد بازار می تواند قیمت ها را به نقطه تعادل برساند.
 


کد مطلب: 434462

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434462/کمبود-مواد-غذایی-نداریم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com