تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۳۴۴۳۹
متخصص طب سنتی گفت: آلبالو رفع عطش کرده و گرمی معده را کم می‌کند؛ خاصیت ملینی دارد و مربای آلبالو می‌تواند عامل موثری در جلوگیری از سنگ کلیه باشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنعمت الله مسعودی، متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار درباره «خواص آلبالو» اظهار داشت: آلبالو رفع عطش کرده و گرمی معده را کم می‌کند؛ همچنین صفرا را کم کرده و معده و کبد گرم  را  تقویت می‌کند.
وی ادامه داد: آلبالو و گیلاس لینت بخش و خاصیت ملینی دارد. این میوه‌ها را در خارج از فصل هم می‌توانیم استفاده کنیم و از خواص درمانی آنها استفاده کرد؛ به این صورت که به شکل مربا دربیاوریم.
این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد:مربای آلبالو برای افرادی که سنگ کلیه دارند می‌تواند عامل موثر و کمک کننده‌ای در جلوگیری از سنگ کلیه باشد؛ همچنین بعضی افرادی که دچار جوش صورت می‌شوند و گرمی آنها زیاد است، می‌توانند در فصول دیگر نیز از آن استفاده کنند. از شربت آلبالو می‌‌‌توانیم به عنوان یک شربت مناسب در مراسم‌های مختلف استفاده کنیم.
مسعودی بیان داشت: مخصوصا در نقاطی که هوا خیلی گرم بوده یا آب مصرفی خوبی ندارند، اما مجبورر به خوردن آب زیاد هستند؛ بهتر است از شربت آلبالو استفاده کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴