کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلخواه: هنرمندان جوانمان چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند/پروژه بعدی‌ام کم بازیگر خواهد بود

19 مرداد 1399 ساعت 15:25

مسعود دلخواه،‌کارگردان تئاتر عنوان کرد:‌ من واقعا برای کسانی که در این شرایط اجرای تئاتر می‌روند،‌ ارزش خاصی قائل هستم که چراغ تئاتر را با همین تماشاگر کم ، روشن نگه داشته‌اند اما باز هم به کسی نمی‌توانم پیشنهاد کنم که این روزها تئاتر ببیند یا خیر.


به گزارش بلاغ به نقل از«مسعود دلخواه»، کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار   عنوان کرد: این روزها که دانشگاه ها تقریبا نیمه تعطیل است ما هم کارمان کمتر شده و گاهی به دانشگاه و هفته ای یک بار هم به جلسات خانه تئاتر می‌رویم و بیشتر به نوشتن و خوانش نمایشنامه می‌پردازیم.
وی با اشاره به اینکه اجرای نمایشش را در این شرایط کرونایی و ماه محرم به تعویق انداخته، گفت:‌ تصمیم داشتیم پروژه بزرگ مثل هر سال داشته باشیم اما فعلا شرایطش نیست و دنبال یک نمایشنامه کم پروداکشن هستم تا با چند بازیگر حرفه ای که از قبل به من اعلام آمادگی کرده‌اند،‌کار کنم.
دلخواه در ادامه گفت: آیا واقعا این روزها پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود یا اینکه فقط روی کاغذ هستند؟ برخی گروه‌ها بالاخص جوان‌ترها الان به اجرا می‌روند این دیگر دست خودشان است من واقعا برای کسانی که در این شرایط اجرا می‌روند،‌ ارزش خاصی قائل هستم که چراغ تئاتر را با همین تماشاگر کم روشن نگه داشته‌اند و این خیلی خوب است منتها نمی‌شود واقعا به کسی در این ایام پیشنهاد کرد که تئاتر تماشا کنند یا نکنند، چرا که شرایط دشوار است و وضعیت فیزیکی آدم ها هم با هم فرق می کند ممکن است بازیگر یا تماشاگری مشکل جسمانی قبلی داشته باشد.
این کارگردان تئاتر اظهار داشت: به نظر من در وضعیت فعلی زنده ماندن و زندگی کردن یک ریسک است هر چند که همیشه زندگی یک ریسک بوده و الان هم ریسک مضاعف شده است بهرحال باید بیرون آمدن ما هم کنترل شده باشد هر چند که نمی‌توان مدام در منزل ماند چرا که خسته کننده می‌شود . اما در عین حال انسان فعال هنرمند مخصوصا تئاتری که با بدن و جسم و تحرک سروکار دارد، الان دوران سختی را می‌گذراند و فقط می‌توان گفت که باید تحمل کرد.
وی اظهار داشت: من هم صد در صد امسال فکر اجرا بودم اصلا مگر می‌شود ایده‌ای برای آینده نداشته باشیم ولی خب بیشتر متن‌ها را که امسال مطالعه می‌کنم که پروداکشن کوچکتری داشته باشند، بعد از محرم هم باید تصمیم بگیریم که چه پروژه‌ای را در پاییز به صحنه ببریم الان در حال بررسی هستم که شاید اواخر شهریور به نتیجه برسیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 434433

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434433/دلخواه-هنرمندان-جوانمان-چراغ-تئاتر-روشن-نگه-داشته-اند-پروژه-بعدی-ام-کم-بازیگر-خواهد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com