رئیس پنتاگون در تکمیل اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که تا پایان ماه نوامبر (اواسط آذرماه)، شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان به زیر پنج هزار نیرو کاهش خواهد یافت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (شنبه) طی مصاحبه‌ای تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا قصد دارد تا پایان نوامبر (اواسط آذرماه)، تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان را «به زیر پنج هزار نیرو» کاهش دهد.
بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، اظهارات رئیس پنتاگون در حالی مطرح شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اواسط هفته (14 مرداد ماه سه‌شنبه) در مصاحبه با وبگاه خبری «اکسیوس» اعلام کرده بود که به زودی تعداد نیروهای آمریکایی در خاک افغانستان را به چهار هزار نیرو کاهش خواهند داد.
ترامپ در این مصاحبه بدون آنکه زمان دقیقی برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان ارائه دهد، تصریح کرد: «ما در مدت کوتاهی [تعداد سربازان] را به هشت هزار نفر کاهش می‌دهیم، بعد به چهار هزار نفر خواهیم رسید. ما در حال مذاکره [در این باره] هستیم». 
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به این سؤال که چه تعداد سر‌باز آمریکایی در ماه نوامبر و در روز انتخابات در افغانستان خواهند ماند گفت: «این تعداد چیزی بین چهار تا پنج هزار نفر خواهد بود».
براساس توافق صلح میان آمریکا و طالبان که بیست و نهم فوریه امسال در دوحه قطر به امضای دو طرف رسید، دولت ترامپ ملزم است نیرو‌های نظامی کشور خود را به طور تدریجی از خاک افغانستان خارج کند. 
دولت افغانستان نیز بدون اینکه نقشی در امضای این توافق داشته باشد، ‌متعهد به آزادی پنج هزار زندانی طالبان برای آغاز مذاکره بین الافغانی شده است.
آمریکا رسماً ماموریت جنگی خود در افغانستان را در اواخر سال ۲۰۱۴ مختومه اعلام کرد، اما بر اساس گزارش نیویورک تایمز حدود ۸ هزار و ۶۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان همچنان باقی مانده‌اند. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما