تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۴۳۴۳۵۸
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان با اعتباری معادل ۱۱۰ میلیارد تومان، جهیزیه تمام دختران یتیم در شرف ازدواج تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را تامین کرد.
۰
plusresetminus
بنیاد مستضعفان جهیزیه تمام نوعروسان یتیم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را تامین کرد

به گزارش بلاغ، پرویز فتاح در حاشیه مراسم آغاز توزیع 10 هزار جهیزیه اهدایی این بنیاد به دختران ایتام تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و فاقد پوشش حمایتی کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر به‌دلیل شیوع کرونا و همچنین تورم، شرایط برای بسیاری از خانواده‌ها سخت شده و اقشار ضعیف فشار مضاعفی را متحمل شده‌اند، بنیاد مستضعفان سعی کرده تا با اقدامات حمایتی متنوع خود، از این فشار اقتصادی بر خانواده‌ها بکاهد.

فتاح افزود: همچنین با توجه به این شرایط سخت که باعث شده تا بسیاری از اقشار ضعیف با مشکلات معیشتی مواجه باشند، بنیاد مستضعفان همزمان با عید غدیر و عید ولایت، تصمیم گرفت تا تامین جهیزیه دختران ایتام سراسر کشور که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند را عهده‌دار شود.

وی با اعلام خبر تأمین 10 هزار سری جهیزیه از سوی بنیاد مستضعفان ادامه داد: بر اساس اعلام کمیته امداد و بهزیستی کشور، در حال حاضر حدود هشت هزار و 700 دختر یتیم تحت پوشش این دو نهاد حمایتی، در آستانه ازدواج قرار دارند و نیازمند جهیزیه برای آغاز زندگی مشترک خود هستند که بنیاد مستضعفان تأمین جهیزیه این عزیزان را برعهده گرفت و از امروز فرایند توزیع این جهیزیه‌ها شروع خواهد شد و تا پایان هفته آینده (هفته جاری) به اتمام می‌رسد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: علاوه بر این رقم، بنیاد مستضعفان حدود هزار و 300 سری جهیزیه را برای سایر اقشار فاقد پوشش حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در مناطق محروم هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد در نظر گرفته که توسط خیریه‌ها و مساجد در مناطق مختلف کشور به این عزیزان اهدا خواهد شد.

فتاح با بیان این‌که هر سری جهیزیه شامل 16 قلم کالای ایرانی است اظهارداشت: با توجه به این‌که بنیاد مستضعفان این اقلام را از کارخانجات تولیدکننده خریداری کرده، هزینه هر سری جهیزیه، 15 میلیون تومان بوده که بسیار پایین‌تر از هزینه تهیه آن در بازار آزاد است.

وی در خصوص اعتبار درنظر گرفته شده از سوی بنیاد مستضعفان برای تأمین این 10 هزار جهیزیه خاطرنشان کرد: با توجه به مشارکت کمیته امداد در تعدادی از این جهیزیه‌ها، بنیاد مستضعفان مبلغ 110 میلیارد تومان را برای تامین این 10 هزار جهیزیه اختصاص داده است.

فتاح با بیان این‌که در صورت موفق بودن روند توزیع این جهیزیه‌ها، قطعاً بنیاد مستضعفان، تامین جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند فاقد پوشش حمایتی را هم آغاز می‌کند، افزود: با توجه به گستردگی جغرافیایی کشورمان و مسائلی که در فرایند توزیع این جهیزیه‌ها ممکن است وجود داشته باشد، بنیاد مستضعفان فرایند توزیع را رصد خواهد کرد و در صورت موفق بودن، قطعاً در مراحل بعد اقدامات بیشتری در این بخش انجام خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، هر سری از این جهیزیه‌ها شامل 16 قلم کالا از جمله تلویزیون، فرش، یخچال، گاز، بخاری، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و ... است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما