باخت خانگی و سقوط سپاهان به رده پنجم‌، پیروزی ارزشمند فولاد و توقف استقلال در مشهد

رقابت میلیمتری برای کسب سهمیه به اوج رسید نخستین شکست پرسپولیس با گل محمدی در شب جشن قهرمانی

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۴۳۴۳۵۷
شکست سپاهان برای دومین هفته پیاپی، نخستین باخت پرسپولیس با یحیی گل محمدی مقابل ذوب آهن، تساوی پرگل شهرخودرو با استقلال در مشهد و پیروزی ارزشمند فولاد برابر نفت مسجد سلیمان
۰
plusresetminus
رقابت میلیمتری برای کسب سهمیه به اوج رسید نخستین شکست پرسپولیس با گل محمدی در شب جشن قهرمانی

به گزارش بلاغ، بازی‌های هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با انجام سه دیدار طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته آغاز شد. ضمن اینکه در تنها دیدار معوقه لیگ برتر از هفته بیست و چهارم تیم‌های فولاد و نفت مسجدسلیمان مقابل هم صف‌آرایی کردند. در نخستین بازی روز پنج شنبه تیم استقلال که یکی از شانس‌های اصلی کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیاست، برابر شهرخودرو به تساوی رسید.در این بازی که از ساعت 20 پنجشنبه شب در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد آغاز شد دو تیم در نهایت به تساوی ٢ بر ٢ رضایت دادند. دو تیم در نیمه نخست بازی نزدیکی را ارائه کردند و توانستند صاحب موقعیت‌هایی هم شوند اما این تیم شهرخودرو بود که در دقیقه ٣٥ توانست توسط حسین مهربان به گل برتری دست پیدا کند.پس از آنکه نیمه اول با شکست آبی پوشان به پایان رسید، فرهاد مجیدی در شروع نیمه دوم ارسلان مطهری را جانشین زکی پور کرد که برای استقلال مثمرثمر بود و این بازیکن در دقیقه ٥٥ توانست گل تساوی تیمش را به زیبایی به ثمر برساند. مطهری پس از این گل مصدوم شد و زمین را ترک کرد.بعد از این گل استقلال در دقیقه ۶۸ با یک ضد حمله توسط مهدی قایدی و سرنگونی این بازیکن در محوطه جریمه به پنالتی رسید و شیخ دیاباته موفق شد بار دیگر از فرصت‌های پنالتی استفاده کند و با زدن گل دوم، استقلال را ۲ بر یک پیش بیندازد.شهر خودرو بعد از این گل باز هم به دروازه استقلال حمله ور شد و در دقیقه ۷۴، محمدرضا خلعتبری با یک ضربه ایستگاهی زیبا موفق شد گل دوم شاگردان بختیاری زاده را به ثمر برساند نتیجه بازی را به تساوی بکشاند.بعد از این گل بازی کمی رنگ و بوی خشونت به خود گرفت که درگیری‌هایی را هم بین بازیکنان بوجود آورد.در دقایق وقت اضافه شاگردان مجیدی فشار زیادی روی دروازه میزبان وارد کردند تا بتوانند سه امتیاز ارزشمند را به نام خود ثبت کنند اما راه به جایی نبردند تا این دیدار با تساوی به پایان برسد.

شوت‌های میری کابوس حریفان
تیم فوتبال نساجی در ادامه روند رو به رشد خود موفق شد در اصفهان با یک گل سپاهان را شکست دهد. تیم‌های سپاهان و نساجی در شرایطی از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم رفتند که شاگردان قلعه نویی امید زیادی به کسب پیروزی در این دیدار و بهبود جایگاه خود در جدول داشتند. اما نساجی که در این هفته‌ها خوب عمل کرده بود در همان ابتدای مسابقه و با شوت از راه دور محمد میری در دقیقه ۸ به گل رسید. بعد از این گل سپاهانی‌ها تلاش کردند تا بازی را به تساوی بکشانند اما از موقعیت‌هایشان استفاده نکردند.در نیمه دوم هم سپاهان برای رسیدن به گل تلاش کرد و حتی توسط سروش رفیعی توپ را به دیرک دروازه حریف هم کوبید اما به گل نرسید. بعد از این سپاهان باز هم صاحب موقعیت شد و دو شوت رضا میرزایی و ضربه سر کی روش استنلی به دیرک دروازه نساجی برخورد کرد تا شاگردان قلعه نویی با بدشانسی در زدن ضربه به تیر دروازه پوکر کنند.سپاهان با این شکست ۴۵ امتیازی باقی ماند و به رده پنجم جدول سقوط کرد و نساجی هم ۳۶ امتیازی شد و در رده هشتم قرار گرفت. هر چند سپاهان در این دیدار شکست خورد اما با تساوی شهر خودرو و استقلال امیدهای این تیم همچنان برای کسب عنوان نایب قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا زنده ماند.

پیروزی شیرین فولاد
دیدار معوقه تیم‌های فوتبال فولادخوزستان و نفت مسجدسلیمان از هفته بیست و چهارم لیگ برتر شامگاه روز پنجشنبه و از ساعت 21 برگزار شد که شاگردان جواد نکونام موفق شدند با یک گل به برتری برسند. نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در دقیقه ٧٣ فرشاد احمدزاده موفق شد دروازه نفت را باز کند. سانتر عباس بوعذار روی یک ضربه ایستگاهی از سمت راست با ضربه سر فرشاد احمدزاده وارد دروازه نفتی‌ها شد تا فولاد با همین گل به سه امتیاز با ارزش دست پیدا کند. در این دیدار در دقیقه ۷ لوسیانو پریرا مهاجم فولاد در شرایط آفساید توپ را وارد دروازه کرد که داور این گل را مردود اعلام کرد. ضمن اینکه در دقیقه ۲۴ درگیری لفظی کادر فنی فولاد و نفت در نهایت با اخراج مهدی‌هاشمی نسب همراه شد.

بی انگیزگی کار دست پرسپولیس داد
در تنها دیداری هم که جمعه شب و از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار شد تیم فوتبال پرسپولیس در روزی که جام قهرمانی نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را بالای سر برد، پس از هفته‌ها شکست ناپذیری برابر تیم قعرنشین ذوب آهن تن به شکست خانگی داد! وحید محمدزاده در دقیقه ۲۵ موفق شد با ضربه سر و روی خروج اشتباه رادوشویچ دروازه تیم میزبان را باز کند. تیم پرسپولیس که یک نیمه پرنوسان را پشت سر گذاشت، تا قبل از گل ذوب آهن بازی را در اختیار تیم مهمان قرار‌داده بود و بی‌برنامه کارش را دنبال کرد اما پس از آنکه در دقیقه ۲۵ روی اشتباه دروازه بان و مدافعان خود گل را دریافت کرد، شرایطش متفاوت شد. شاگردان گل محمدی که در دقیقه ۴۵ می‌توانستند بازی را مساوی کنند، در دقیقه ۴۲ بشار رسن را هم به دلیل مصدومیت از دست دادند تا امید عالیشاه وارد زمین شود. در نیمه دوم پرسپولیس تلاش زیادی کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند. یحیی گل محمدی که نمی‌خواست در روز دریافت جام قهرمانی تیمش نخستین شکست با او را تجربه کند تعویض‌هایی را در همین راستا انجام داد. از دقیقه ۷۰ با ورود اوساگونا و سیدجلال حسینی به زمین شرایط پرسپولیس کاملاً متفاوت شد و این تیم با تمام نفرات به سمت دروازه ذوب آهن حمله کرد.

اوساگونا که پس از مدتها برای سرخپوشان به زمین رفته بود در همان دقایق اول حضورش ضربه سری را به سمت دروازه تیم اصفهانی زد که دروازه بان این تیم با واکنشی به موقع توپ را به کرنر فرستاد. در ادامه پرسپولیس به بازی مستقیم و ارسال‌های بلند رو آورد اما مدافعان ذوب آهن اجازه خطرساز شدن روی دروازه خود را ندادند تا اصفهانی‌ها با سه امتیاز شیرین و ارزشمند زمین را ترک کنند. پرسپولیس که در این فصل تنها چهار شکست داشت و با یحیی گل محمدی هیچ بازی را واگذار نکرده بود، بالاخره برابر ذوب آهن شکست خورد تا پنجمین باخت فصل خود را متحمل شود و یکی از رکوردهایش شکسته شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴