تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۴۳۴۳۴۴
ضعف در معرفی واقعه غدیر و کم توجهی به فرهنگ ایام ولایت و امامت در جامعه امروزی امری مشهود و نمایان است که باید علل آن را از کشنگران فرهنگی و مذهبی استان پرس و جو کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسمانه کمالی باغستانی از فعالان رسانه‌ای هرمزگان و مدیر روابط عمومی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هرمزگان در یادداشتی آورده است.
شاهد این مسئله هستیم آنچنان که باید به واقعه غدیر به عنوان یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین حادثه صدر اسلام توجه نشده است و مردم به ویژه جوانان با فرهنگ این ایام بیگانه هستند، بر همین اساس لزوم بازخوانی این روایت تاریخی و ایجاد شور غدیری در جامعه ضروری است.
ضعف در معرفی واقعه غدیر و کم توجهی به فرهنگ ایام ولایت و امامت در جامعه امروزی امری مشهود و نمایان است که باید علل آن را از کشنگران فرهنگی و مذهبی استان پرس و جو کرد.
خوشبختانه فرهنگ عاشورا و توجه به واقعه محرم از دیر زمان در تمام نقاط کشور رایج بوده است و هر ساله در این ایام هموطنان عشق و حب خود به اهل بیت (ع) را با تمام وجود نشان داده‌اند و استان هرمزگان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شور حسینی در تار و پود فرهنگ و منش هرمزگان نشینان ریشه دوانده است. 
اما آنچه از مرکز توجه دور و مغفول مانده توجه به این مسئله است که در برخی روایات آمده است شاد بودن با شادی اهل بیت از اجر و ثواب بیشتری نسبت به غمگین بودن و اندوه ورزیدن به مظلومیت و غم این بزرگواران برخوردار است، شاهد این مسئله هستیم که این ایام مبارک و میمون آنچنان که شایسته آن است در ضمیر هم استانی‌ها متبلور نشده است.
این وظیفه کنشگران فرهنگی، مذهبی و اصحاب رسانه و صاحب تریبون است که اهمیت و فرهنگ غدیری را در خاطر شهروندان زنده نگاه دارند و به برگزاری هرچه بیشتر و با شکوه‌تر مراسمات این ایام اهتمام ورزند، حال که بستر فضای مجازی توانسته تا این میزان بر اطلاع رسانی و اندیشه مردم تاثیر گذار باشد باید از این ظرفیت برای معرفی غدیر و تشویق جوانان برای در پیش گیری فرهنگ غدیر و پیاده سازی راه و روش مولای متقیان در زندگیشان استفاده کرد.
با قشر جوان باید با زبان و شیوه خودشان صحبت کرد که خوشبختانه دنیای امروز ابزاری را در اختیار همگان قرار داده است تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان خیل عظیمی از جمعیت را تحت تاثیر قرار داد.
پس بر ماست که از این ابزار در راستای معرفی غدیر و واقعه غدیر و منش و سبک زندگی صاحب غدیر استفاده کنیم، باید توجه داشت که نباید شرایط  پیش آمده و شیوع این بیماری منحوس خللی در اطلاع رسانی در این باره ایجاد کند در دنیای امروز باید با ابزار امروز صحبت کرد.
همانطور که محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است، غدیر اسلام ناب محمدی را تجلی و یادآوری می کند و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند پس رواست که از تمام ابزار و قوا در راستای پا گرفتن فرهنگ و شور غدیری استفاده کنیم.
مردم باید به یاد داشته باشند که نذورات و موقوفات تنها مختص ایام سوگواری سالار شهیدان نیست بلکه عید خجسته غدیر فرصتی کم نظیر است که در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود تا بتوانند توشه‌ای برای آخرت خود مهیا سازند حال آنکه  در بسیاری از روایات بر اطعام نیازمندان در این ایام بسیار تاکید شده است تا جایی که حتی اطعام در این روز از ثواب بیشتری نسبت به ایام محرم برخوردار است.
آنچه گفته شد ایراد بر رجحان دانستن محرم نیست بلکه تاکید بر این نکته است که واقعه محرم و مظلومیت اهل بیت (ع) و شهادت جانگداز این بزرگواران آنچنان با تار و پود هر مسلمان و حتی واقعه غدیر گره خورده است که در بسیاری از مواقع شاهد این مسأله هستیم که حتی بی اعتقادترین افراد نیز در این ایام  شور حسینی به خود گرفته و به سالار شهیدان توسل می‌جویند.
شایسته است که شاهد این شور و هیجان در ایام و دهه امامت و ولایت باشیم تا بتوانیم شیوه زندگی، حکومت و عدل علی (ع)  را در تک تک لحظات زندگی جاری کنیم چرا که در این عصر ارتباطات که دنیا بسان دهکده‌ای کوچک خوانده می‌شود و دشمنان دین و اسلام ناب محمدی از هر سو در تلاش برای به بیراهه کشاندن جوانان ما هستند و با داستان سرایی‌ها سعی در وارونه جلوه دادن سیمای اسلام دارند، نیازمند آن هستیم تا باز دست در دست مولای متقیان بگذاریم و بیعت‌مان را تازه کنیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴