کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفیر ایران در بغداد: ایران در کنار ملت و دولت عراق برای پیشرفت کشورشان است

19 مرداد 1399 ساعت 8:30

سفیر ایران در بغداد ضمن تبریک عید غدیر خم به مسلمانان و شیعیان، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط خود با عراق خبر داد.


به گزارش بلاغ به نقل از«ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت که این کشور همواره در کنار مردم و دولت عراق بوده و خواهد بود.
مسجدی شامگاه شنبه در توییتی نوشت: «همانگونه که جمهوری اسلامی ایران در جنگ علیه داعش، در کنار عراق بود امروز نیز در کنار ملت شریف و دولت این کشور برای ساخت کشورشان، همکاری بهداشتی و درمانی و توسعه و رفاه اقتصادی، فرهنگی و عملی خواهد بود».
سفیر ایران همچنین عید غدیر خم را به همه مسلمانان و شیعیان به ویژه شیعیان ایران و عراق تبریک و تهنیت گفت و برای آن‌ها آرزوی سلامتی، صلح و امنیت، پیشرفت و ثبات کرد.
جمهوری اسلامی ایران به اذعان مقامات عراقی اولین کشوری بود که برای مقابله با گروه تروریستی داعش هنگامی که شهرهای عراق را در سال ۲۰۱۴ اشغال کرد، به یاری این کشور شتافت و تجارب و تسلیحات خود در را در اختیار عراقی‌ها گذاشت.
هم اکنون دو کشور تلاش دارند به همکاری دوجانبه در زمینه‌های دیگر از جمله توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی ادامه داده و روابط خود را بیش از پیش تقویت کنند.
مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق اخیراً اولین سفر خارجی خود را به ایران داشته و طی این سفر با رهبر انقلاب اسلامی و سایر مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 434337

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434337/سفیر-ایران-بغداد-کنار-ملت-دولت-عراق-پیشرفت-کشورشان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com