کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر دارایی لبنان: با یک فاجعه انسانی، اجتماعی و اقتصادی روبه‌رو هستیم

19 مرداد 1399 ساعت 8:15

وزیر دارایی لبنان با بیان اینکه کشورش شاهد «یک فاجعه انسانی، اجتماعی و اقتصادی است» گفت: مهمترین نیازهای لبنان در شرایط فعلی دارو، غذا و مصالح ساختمانی است.


به گزارش بلاغ به نقل ازوزیر دارایی لبنان مهمترین نیازهای کشورش در شرایط فعلی بحران ناشی از وقوع انفجار دلخراش در بندر بیروت را نیازهای دارویی و غذایی عنوان کرد.
«غازی وزنی» وزیر دارایی لبنان در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» گفت: لبنان در حال حاضر شاهد یک فاجعه انسانی ، اجتماعی و اقتصادی است.
او افزود: ما در چندین سطح به کمک نیاز داریم که مهمترین آنها مواد غذایی ، دارو و مصالح ساختمانی است.
وزیر لبنانی گفت: ما در مورد بازسازی بندر بیروت با سطوح مختلف بین المللی رایزنی کرده‌ایم و  از فرانسه هم خواسته‌ایم تا با گشایش اعتبار برای لبنان، بودجه لازم این کشور را برای واردات مواد ضروری فراهم کند.
انفجار مهیب انبار حاوی مواد نیترات آمونیوم در سه شنبه هفته گذشته در بندر بیروت پایتخت لبنان موجب به بار آمدن خسارات سنگین مالی به زیرساخت‌های این شهر و کشته شدن 160 نفر و زخمی شدن پنج هزار نفر دیگر همراه شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 434334

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434334/وزیر-دارایی-لبنان-یک-فاجعه-انسانی-اجتماعی-اقتصادی-روبه-رو-هستیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com