تاریخ انتشارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۴۳۴۳۲۹
عضو خبرگان رهبری بااعلام اینکه مردم مازندران در مرحله اول نهضت کمک مومنانه که در دهه ولایت برگزار شد، خوش درخشیدند، گفت: ملت ایران از معارف قرآن و رهنمود‌های ولایت بهره گرفته است.
۰
plusresetminus
ملت ایران در آزمون الهی ایثار خوش درخشیدند/ایثار و انفاق نشات گرفته از قرآن است
به گزارش بلاغ، آیت الله علی معلمی ضمن پیوستن به پویش کمک مومنانه با اشاره به اینکه ملت ایران ملت قرآنی هستند، اظهار کرد:‌  ملتی که سختی‌ها را تحمل کند و از ادامه راه باز نماند آن ملت زبده‌ای است.

وی با بیان اینکه در ادیان مختلف و اقوام در برابر قرآن هیچ ملتی صاحب فرهنگ ایمان، ایثار و مقاومت نیست، افزود: ملت ایران از معارف قرآن و رهنمود‌های ولایت بهره گرفته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تصریح بر اینکه در اولین مرحله از نهضت کمک مومنانه همه شاهد گوشه‌ای از ایثار و انفاق مردم بودیم، خاطرنشان کرد: این ایثار و انفاق نشات گرفته از قرآن است که چگونه مردم در سختی‌ها در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

آیت الله معلمی با اشاره به  معنای انفاق اضافه کرد:‌انفاق یعنی در هر شرایطی که هستید و آنچه که دارید  با دیگران قسمت کنید.

عضو خبرگان رهبری بااعلام اینکه مردم  مازندران در مرحله اول نهضت کمک مومنانه که در دهه ولایت برگزار شد، خوش درخشیدند، یادآور شد:‌در این مرحله مردم ولایتمدار قائم شهر ۱۵ هزار بسته معیشتی را با کمک خیرین، مردم، اصناف، بازار و کسبه، مسئولان و نهاد‌های انفلابی با محوریت سپاه بین مردم توزیع کردند.

وی بابیان این‌که رهبر انقلاب بار دیگر بر ضرورت کمک به نیازمندان جامعه تأکید کردند، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر و با شیوع بیماری کرونا وضعیت دشواری ازنظر اقتصادی گریبان گیر کشور شد و در این زمینه بیشترین آسیب به نیازمندان جامعه وارد شد.

امام جمعه قائم شهر ادامه داد: انصافاً در مرحله اول کمک مؤمنانه کمک‌های بسیار خوبی صورت گرفت که ضرورت دارد در این مرحله نیز افراد توانمند جامعه به میدان بیایند و به یاری مستمندان بشتابند.

معلمی تأکید کرد: قطعاً با توصیه‌های رهبری و درایت و بصیرتی که در بین مردم ایران اسلامی وجود دارد بار دیگر مردم در رزمایش کمک مؤمنانه به میدان خواهند آمد.

وی تصریح کرد: به‌هرحال کمک به نیازمندان جامعه همواره مورد تأکید ائمه و اهل‌بیت (ع) بوده و همواره این‌گونه اقدامات خداپسندانه در کشور وجود داشته که امسال با توجه به شرایط به وجود آمده با شور و شوقی بیشتر تداوم دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما