تاریخ انتشارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۳۴۳۲۰
نماینده ارشد چین در هنگ کنگ امروز (شنبه) گفت، تحریم‌های اعمال شده از سوی واشنگتن علیه مقام‌های ارشد این دولتشهر و همچنین چین "اقداماتی از روی مسخرگی و مضحک" است و باعث ارعاب یا ترس مردم چین نمی‌شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا روز جمعه علیه چند تن از مقام‌های ارشد دولت هنگ کنگ و چین تحریم وضع و علت آن را اعمال قانون جدید امنیت ملی در این دولتشهر عنوان کرد که به گفته منتقدان برای سرکوب مخالفان و همچنین تضعیف خودمختاری و آزادی‌های مردم در آن است.
دفتر ارتباطی چین در هنگ کنگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمایلات بی‌پروای سیاستمداران آمریکایی در حمایت از ناآرامی‌های ضد چینی در هنگ کنگ آشکار شده و این اقدامات، مسخره و مضحک هستند. تهدیدها و ارعاب نمی‌توانند باعث ترس مردم چین شوند.
لو هوینینگ، نماینده دفتر ارتباطی چین در هنگ کنگ که در فهرست این تحریم‌هاست، همچنین گفت: تحریم‌های آمریکا علیه من نشان می‌دهد که من آنچه را باید برای کشورم و هنگ کنگ انجام دهم، به درستی انجام داده‌ام.
تحلیلگران سیاسی مدعی‌ هستند، قانون جدید امنیت ملی به صورت مستقیم از سوی پکن وضع شده و با دور زدن پارلمان هنگ کنگ نشان می‌دهد که آغازی برای اجرای حکومت استبدادی در این دولتشهر است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴