کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقام ارشد پکن در هنگ‌کنگ: تحریم‌های آمریکا "مضحک" هستند

18 مرداد 1399 ساعت 18:20

نماینده ارشد چین در هنگ کنگ امروز (شنبه) گفت، تحریم‌های اعمال شده از سوی واشنگتن علیه مقام‌های ارشد این دولتشهر و همچنین چین "اقداماتی از روی مسخرگی و مضحک" است و باعث ارعاب یا ترس مردم چین نمی‌شود.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا روز جمعه علیه چند تن از مقام‌های ارشد دولت هنگ کنگ و چین تحریم وضع و علت آن را اعمال قانون جدید امنیت ملی در این دولتشهر عنوان کرد که به گفته منتقدان برای سرکوب مخالفان و همچنین تضعیف خودمختاری و آزادی‌های مردم در آن است.
دفتر ارتباطی چین در هنگ کنگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمایلات بی‌پروای سیاستمداران آمریکایی در حمایت از ناآرامی‌های ضد چینی در هنگ کنگ آشکار شده و این اقدامات، مسخره و مضحک هستند. تهدیدها و ارعاب نمی‌توانند باعث ترس مردم چین شوند.
لو هوینینگ، نماینده دفتر ارتباطی چین در هنگ کنگ که در فهرست این تحریم‌هاست، همچنین گفت: تحریم‌های آمریکا علیه من نشان می‌دهد که من آنچه را باید برای کشورم و هنگ کنگ انجام دهم، به درستی انجام داده‌ام.
تحلیلگران سیاسی مدعی‌ هستند، قانون جدید امنیت ملی به صورت مستقیم از سوی پکن وضع شده و با دور زدن پارلمان هنگ کنگ نشان می‌دهد که آغازی برای اجرای حکومت استبدادی در این دولتشهر است.
 


کد مطلب: 434320

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434320/مقام-ارشد-پکن-هنگ-کنگ-تحریم-های-آمریکا-مضحک-هستند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com