تاریخ انتشارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۴۳۴۳۱۴
آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پس از سه روز رقابت فشرده داوطلبان ظهر امروز به پایان رسید.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، سومین و آخرین روز رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با شرکت تعداد ۸۹ هزار و ۴۹۹ داوطلب در ۶۴ رشته امتحانی از صبح امروز شنبه ۱۸ مرداد در  ۲۳۶ حوزه امتحانی و ۸۰ شهرستان کشور برگزار شد و ظهر به پایان رسید.
در آزمون آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعداد ۸۵ داوطلب آزمون کارشناسی ارشد به ویروس کرونا مبتلا بودند که ۱۸ نفر آنها امروز با  با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اتخاذ تدابیر ویژه‌ای در محلی جداگانه در این آزمون رقابت کردند.
در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ ، تعداد ۴۳۳ هزار و ۹۳۶ داوطلب در گروه آموزشی علوم انسانی، ۳۹ هزار و ۲۰۸ داوطلب نیز در گروه آموزشی علوم پایه، ۱۴۵ هزار و ۵۶۴ داوطلب در گروه آموزشی فنی و مهندسی، ۱۷۷ هزار و ۳۵ داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۵۴۸ هزار و ۸۹ داوطلب در گروه آموزشی هنر، ۳۰ هزار و ۸۵ داوطلب نیز در گروه آموزشی دامپزشکی رقابت کردند.
سازمان سنجش آموزش کشور پس از پایان هر نوبت از آزمون کارشناسی ارشد با ارسال پیامکی از داوطلبان در خصوص نحوه رعایت دستورالعمل بهداشتی نظرسنجی می کند. ضمن اینکه دفترچه سئوالات آزمون نوبت سوم نیز از عصر امروز بر روی سایت این سازمان قابل مشاهده است.
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کلید سئوالات آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ از عصر روز دوشنبه ۲۰ مرداد بر روی سایت این سازمان منتشر خواهد شد.
ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاههای دولتی و غیر انتفاعی ۱۵۷ هزار نفر است ضمن اینکه ۱۴۰ هزار ظرفیت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش می شود که در مجموع نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از داوطلبین در مقاطع کارشناسی ارشد جذب شوند.
نتایج اولیه آزمون فوق به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه داوطلبان در آزمون نیز دهه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد. گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴