تاریخ انتشارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۳۴۳۱۰
پژوهشگران روس، پلتفرمی ابداع کرده‌اند که می‌تواند به آزمایش خودکار ابزار پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی بپردازد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از ساینس‌کودکس، پژوهشگران روس، پلتفرمی برای آزمایش خودکار فناوری‌هایی ابداع کرده‌اند که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و برای انجام دادن وظایفی مانند ارزیابی تصاویر پزشکی طراحی می‌شوند.
نخستین نمونه از این پلتفرم، در سایت "گیت‌هاب"(GitHub) قرار خواهد گرفت تا متخصصان سراسر جهان بتوانند در ارتقای آن شرکت داشته باشند و اصلاحاتی را براساس هدف خدمات به آن اضافه کنند.
پیش از به کارگیری خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی در بررسی‌های بالینی، لازم است تا آمادگی فنی آن آزمایش شود و اعتبار تحلیلی آن مورد ارزیابی قرار بگیرد. فناوری‌های جدیدی که این فرآیند را پشت سر می‌گذارند، اجازه ورود به سیستم‌های پزشکی را پیدا می‌کنند.
ورود به سیستم‌های پزشکی‌، فرآیند پیچیده و پرهزینه‌ای است که مانعی برای گروه‌های پژوهشی به شمار می‌رود که نمی‌توانند دقت و سرعت الگوریتم پردازش داده‌ها را تضمین کنند.
پژوهشگران روس برای برطرف کردن این گونه مشکلات، خودکارسازی فرآیند تایید و جذب اعتماد کاربران، پلتفرمی ابداع کرده‌اند که به ابداع‌کنندگان خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی امکان می‌دهد تا ارزیابی الگوریتم‌های خود را به صورت مستقل انجام دهند.‌
این الگوریتم که می‌تواند فرصت ارزیابی حجم نامحدودی از داده‌ها را فراهم کند، قوانین خاصی برای استفاده دارد و می‌تواند چندین سرویس را به طور همزمان آزمایش کند. ابداع‌کنندگان پس از همه ارزیابی‌ها، یک گزارش خودکار در مورد نتایج آزمایش دریافت می‌کنند.
با خودکارسازی کل این فرآیند و ارائه پلتفرم آزمایش خودکار، نقش انسان به حداقل می‌رسد و مدیریت داده‌ها را غیرممکن می‌کند. انسان طی این فرآیند، تنها می‌تواند معیارهای مورد استفاده و نحوه محاسبه نتیجه نهایی را ببیند.
سازندگان این پلتفرم، ابداع‌کنندگان الگوریتم‌های هوش مصنوعی سراسر جهان را دعوت کرده‌اند تا در به روزرسانی و بهبود این پلتفرم همکاری کنند. بدین ترتیب، ابزاری منحصر به فرد و جهانی برای بررسی خودکار الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه خواهد شد که نهایتا کاربرد بالینی خواهد داشت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰