تاریخ انتشارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۴۳۴۳۰۹
وزیر خارجه آمریکا خواستار آغاز "تحقیقات عمیق و شفاف" در خصوص دلایل وقوع انفجار بیروت شد که در نتیجه آن ۱۷۰ تن کشته و حدود پنج هزار تن دیگر زخمی شدند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از سایت النشره، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد، ملت لبنان مستحق محاکمه مسؤولان این انفجار و داشتن دولتی هستند که سلامت مردم و شکوفایی کشور را در اولویت نخست خود قرار دهد.
وزیر خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: ما به خاطر قربانیان این تراژدی ترسناک و نیز ویرانی و خرابی زیاد بیروت بسیار احساس حزن و نگرانی داریم. برای نجات یافتگان و خانواده‌های آنها و نیز تمامی لبنانی‌ها برای ساختن مجدد زندگی و شهرشان دعا می‌کنیم. 
وی در ادامه افزود: هیچ کشوری بخشنده‌تر و مهربانتر از آمریکا نیست!ما به حمایت خود از ملت لبنان برای بهبود و پشت سرگذاشتن این مصیبت ادامه خواهیم داد.
وزیر خارجه آمریکا همچنین عنوان کرد که ایالات متحده متعهد به ارائه ۱۷ میلیون دلار کمک‌های بشردوستانه برای نجات لبنان از این بحران و امدادرسانی به این کشور شده است. این مبلغ علاوه بر ۴۰۳ میلیون دلاری است که واشنگتن از سپتامبر ۲۰۱۹ به این کشور تقدیم کرده که شامل ۴۱.۶ میلیون دلار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴