کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازیابی کامل قدرت اجرایی برادران "راجاپاسکه" در سریلانکا

17 مرداد 1399 ساعت 16:00

نتایج انتخابات پارلمانی سریلانکا امروز نشان داد "گوتابایا راجاپاکسه"، رئیس جمهور این کشور و برادرش اکثریت قاطعی را در انتخابات به دست آورده‌اند که به این خانواده قدرت ایجاد تغییرات گسترده‌ای را در قانون اساسی این کشور جزیره‌ای می‌دهد.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب راجاپاکسه موسوم به "پودوجانا پرامونا" اکثریت دو سوم آرا را کسب کرده و به این ترتیب این حزب و متحدانش قادر خواهند بود قدرت اجرایی کامل را برای اداره کشور داشته باشند.
بر اساس شمارشی که از سوی کمیسیون انتخابات از رأی‌گیری روز چهارشنبه منتشر شده، گروه حاکم برنده ۱۵۰ کرسی از پارلمان ۲۲۵ عضوی شده است.
اکثریت دو سوم به معنی آن است که "ماهیندا راجاپاسکه"، برادر بزرگ‌تر راجاپاکسه و رئیس جمهور سابق، به عنوان نخست‌وزیر در کشور مستقل توریستی روی کار خواهد آمد که در حال دست و پنجه نرم کردن برای جبران حملات مرگ‌بار سال گذشته شبه‌نظامیان و اخیراً نیز، قرنطینه برای کنترل بیماری همه‌گیر ناشی از ویروس کرونا است.
گوتابایا راجاپاسکه گفته بازیابی کامل قدرت‌های اجرایی برای پیاده‌سازی دستورکار او به منظور امن ساختن کشور ۲۱ میلیون نفری از لحاظ اقتصادی و نظامی، ضروری بوده است.
برادران راجاپاسکه بیشتر به خاطر شکست دادن شورشیان "ببرهای تامیل" و پایان دادن به جنگ داخلی ۲۵ ساله شناخته می‌شوند؛ کسانی که برای میهن جداگانه‌ای برای اقلیت تامیل‌ها در دوره پیشین ریاست جمهوری راجاپاسکه در ۲۰۰۹ می‌جنگیدند.
 


کد مطلب: 434203

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434203/بازیابی-کامل-قدرت-اجرایی-برادران-راجاپاسکه-سریلانکا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com