تاریخ انتشارجمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
کد مطلب : ۴۳۴۱۹۴
مسئول بسیج مداحان و هیئات مذهبی سپاه کربلا مازندران گفت: ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم در شب و روز عید غدیر توسط 80 هیئت مذهبی و موکب حسینی پخت می‌شود و در محله‌های آسیب دیده و بین نیازمندان شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.
۰
plusresetminus
توزیع 110 هزار پرس غذای گرم در شب و روز عید غدیر/80 هیات مذهبی و موکب حسینی پای کار آمدند
بلال زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ  اظهار کرد: در راستای فرمان مقام معظم رهبری، در اجرای مرحله دوم کمک مومنانه با عنوان نهضت تعاون، دوباره جامعه مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) و هیئات مذهبی در راستای ارائه خدمات اجتماعی به منظور کمک به نیازمندان بر آن شدند که هزینه‌های مراسمات و محافل اعیاد ذی الحجه را با عنوان کمک مومنانه هزینه کنند.
 
وی بیان کرد: طبق هماهنگی و توافق با بنیاد احسان ذیل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ره و جامعه ایمانی مشعر پویش ملی با عنوان احسان غدیر در استان مازندران اجرا خواهد شد که در این طرح به نام نامی امیرالمومنین حضرت علی (ع) ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم در شب و روز عید غدیر  توسط 80 هیئت مذهبی و موکب حسینی پخت می‌شود و در محله‌های آسیب دیده و بین نیازمندان شهرستان‌های 22 گانه سراسر استان مازندران توزیع خواهد شد.
 
مسئول بسیج مداحان و هیات‌های مذهبی سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه یکی از سنت ها و آداب وارده در احادیث و روایات رسیده از اهل بیت (س)  در عید غدیر اطعام و عیدی دادن است، خاطرنشان کرد: در کنار اطعام غدیر، جشن‌های خیابانی و کارناوال‌های شادی و نورافشانی کوچک خودرویی و مولودی‌خوانی و جشن‌های خیابانی در محلات و بوستان ها برای عموم مشتاقان و  مردم در فضای باز برگزار می شود.
 
خادم جامعه ایمانی مشعر استان مازندران با اشاره به در پیش بودن ایام محرم گفت: ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا و پروتکل‌های بهداشتی در راستای تعظیم شعائر و گرامیداشت ایام محرم هستیم و سعی می شود هزینه های اطعام ایام محرم نیز در قالب بسته های کمک مومنانه در مرحله بعدی در دهه اول محرم نیز بین نیازمندان توزیع گردد.
 
وی با بیان اینکه در ایام محرم قرار است هر هیئت و مسجد تولید ماسک را داشته باشند تا از این حیث نیز نیاز خود را جهت رعایت پروتکل های بهداشتی برطرف نمایند  تاکید کرد: قطعا متدینین و جامعه ستایشگران اهل بیت (ع) و آحاد ارکان و عناصر هیئات مذهبی پیش قراول رعایت الزامات بهداشتی خواهند بود.
 
زاهدی با تاکید بر اینکه  امامزاده‌ها و بقاع متبرکه و تکایا و حسینیه ها از ظرفیت های بسیار خوب استان مازندران در عرصه ستایشگری اهل بیت (س) هستند گفت : از این ظرفیت بهترین استفاده را خواهیم کرد و با فاصله گذاری اجتماعی در محوطه این اماکن متبرکه و در فضای باز اقدام به برپایی محافل و اقامه عزا خواهیم نمود.

وی افزود: طرح روضه‌های خانگی  و هیئات خانوادگی را در نیز در نظر داریم که در این طرح  تیم‌هایی متشکل از وعاظ و مداحان را با سیستم صوتی همراه به منازل عموم مشتاقان برگزاری روضه های خانگی اعزام خواهیم کرد.
 
مسئول بسیج مداحان و هیئات مذهبی سپاه کربلا مازندران بحث سیاه‌پوش کردن فضای شهرها، محله‌ها و تکایا و مساجد و محوطه اماکن برگزاری هیئات  برای حفظ فضای تبلیغی و محیطی در شهرها را هم مد نظر دانست و افزود: ما با تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با  کرونا هستیم و سلامتی مردم خط قرمز ما است لذا با عنایت به تجربه موفق برگزاری اعیاد شعبانیه و مناجات و ادعیه و برنامه های شبهای قدر برنامه عزاداری شب های محرم هیئات نیز به صورت زنده و مستقیم در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پخش و پوشش داده خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷