کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دادستان بابل اعلام کرد

تکذیب خودکشی ۴ دختر در بابل/هشدار درباره پخش شایعات کذب در فضای مجازی

16 مرداد 1399 ساعت 22:35

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل خودکشی ۴ دختر در این شهرستان را تکذیب کرد و گفت: خودکشی تنها توسط دو دختر ۱۴ و ۱۵ ساله از طریق مصرف قرص برنج صورت گرفت.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در چند روز اخیر خبری مبنی بر خودکشی همزمان چهار دختر نوجوان در فضای مجازی دست به دست شد که گفته شده دو نفر از آنها فوت و دو نفر دیگر در کما به سر می‌برند که این خبر کاملا تکذیب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خودکشی توسط دو دختر ۱۴ و ۱۵ ساله از طریق مصرف قرص برنج صورت گرفت، تصریح کرد: پس از اطلاع دادن به اورژانس 115، و انتقال آن به بیمارستان شهید بهشتی، تلاش جهت احیا بی‌نتیجه ماند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل افزود: بعد از اطلاع، بنده شخصاً به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه کردم و با رئیس و مدیر بیمارستان تشکیل جلسه دادم و پیگیر موضوع شدم.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه در برخی از کانال‌های شخصی که هیچ مجوزی هم بابت فعالیت در فضای رسانه ندارند، با نشر اخبار کذب مبنی بر خودکشی چهار دختر، باعث تشویش اذهان عمومی شدند.

ملاکریمی بیان کرد: خانواده این دو دختر با مراجعه به دادستانی شهرستان، اذعان داشتند که خودکشی به خاطر مسائل شخصی بوده است.

وی اظهار کرد: این دو دختر از قبل بابت خودکشی به خانواده گفته بودند و از طریق استعمال قرص برنج این خودکشی صورت گرفت.

دادستان بابل گفت: كسانی كه شایعات و اخبار دروغ را در فضای مجازی منتشر می‌كنند، شریك جرم محسوب شده و برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

تایید مرگ 2 دختر نوجوان در بابل

 مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز از مرگ 2 دختر نوجوان در بابل خبر داد.

علی عباسی با اعلام اینکه تیم پزشکی قانونی در حال بررسی جزئیات بیشتر است، گفت: اطلاعات تکمیلی را به اطلاع رسانه‌ها می‌رسانم.

مدیرکل پزشکی قانونی درباره خودکشی همزمان چهار نفر در این حادثه، اظهار کرد: اطلاعاتی که بنده دارم مربوط به فوت دو نفر است و در ارتباط با علت فوت باید بررسی‌های لازم انجام شود.

به گزارش بلاغ، خبری که در فضای مجازی در خصوص خودکشی ۴ نوجوان در بابل منتشر شد کذب است و کاربران و فعالان حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از هرگونه گمانه زنی و انتشار اخبار کذب که موجب تشویش اذهان عمومی می شود خودداری کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 434141

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434141/تکذیب-خودکشی-۴-دختر-بابل-هشدار-درباره-پخش-شایعات-کذب-فضای-مجازی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com