استاندار قم در آیین معرفی شهر قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران، این انتخاب را بجا و شایسته دانست و از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم برای کسب این رتبه تشکر کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین معرفی شهر مقدس قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر ایران اسلامی عصر دیروز پنج شنبه 16 مرداد در محل حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور آیت الله «سید محمدرضا سعیدی» تولیت حرم مطهر کریمه اهل بیت(س)، دکتر «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و «سید موسی حسینی کاشانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.
«بهرام سرمست» استاندار قم، دقایقی پیش در آیین معرفی شهر قم به عنوان «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت اظهار کرد: این روزها در دهه امامت و ولایت به سر می‌بریم که ایام مبارکی است و هم موضوعی که امروز در این نشست برای آن گرد هم آمدیم یعنی انتخاب شهر قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور، موضوع مبارکی است و هم جمع حاضر جمع فرهیخته و ارزشمندی است. به ویژه حضور محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر قم، که این حضور را گرامی می داریم. 
وی افزود : انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی انتخابی بجا و شایسته است هم به لحاظ ظرفیت هایی که در قم وجود دارد و هم به لحاظ فعالیت هایی که مردم این شهر در عرصه انقلاب داشته اند. 
سرمست ادامه داد: امروز شهر قم به نوعی پایتخت فرهنگی جهان تشیع محسوب می شود آن هم به دلیل حضور مراجع عظام و علمای اعلام و حوزه علمیه قم است. 
استاندار قم در ادامه با اشاره به تلاش های کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: به نوبه خودم از همه نقش آفرینانی که توانستند  این رتبه را برای شهر قم رقم بزنند صمیمانه تشکر می کنم به ویژه از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم که پرچمداران فرهنگ و هنر اسلامی هستند. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسات فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: در جلسات فرهنگ عمومی استان که در راستای پاسخگویی به دغدغه های مقام معظم رهبری در رابطه با مسائل فرهنگی و اجتماعی قم برگزار می‌شود، تصمیمات خوبی گرفته می‌شود. 
سرمست در پایان با اشاره به انتخاب شهر قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی تصریح کرد : این انتخاب مسئولیت ما را در ادامه مسیر دوچندان می کند ما باید بتوانیم با رویکردهای جدید ارزش‌های انقلاب اسلامی را برای نسل جدید بازگو کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴