کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران فرصتی برای انجام فعالیت‌های هویت دار است

17 مرداد 1399 ساعت 11:00

آیت الله سعیدی در آیین معرفی شهر مقدس قم به عنوان پایتخت فهما گفت: انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران فرصتی برای انجام فعالیت‌های هویت دار است.



به گزارش بلاغ، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)،«آیت الله سعیدی» امام جمعه موقت قم ، در آیین معرفی شهر قم به عنوان «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» که باحضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «حجت الاسلام ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «سرمست»  استاندار قم، نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل ارشاد استان و مدیر ستاد هماهنگی کانونهای مساجد قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت و به خصوص عید غدیر خم اظهار کرد : مدیریت واقعه غدیر بشری نبود بلکه امری از سوی پروردگار بود که فقط اعلام آن، جنبه بشری داشت و توسط پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه و آله و سلم انجام شد. اما حتی در این امر الهی هم وقتی مومنین توجه نداشته باشند چنان تحریفی در اسلام و در میان مردم رخ می دهد که در نتیجه آن واقعه کربلا پیش می آید. بنابراین باید مراقب باشیم که در برابر کارهای ارزشمندی که انجام می‌شود «بدل سازی» اتفاق نیفتد. همچنان که در زمان شخص رسول خدا صلی الله علیه و آله مسجد ضرار را با هدف تحریف ایجاد کردند. 
آیت الله سعیدی خاطر نشان کرد : مسجد رسانه‌ای برای همه اعصار است. یک رسانه بی بدیل و یک منبر همیشگی و قدرتمند که باید آن را به درستی حفظ کرد. 
وی با اشاره به روز هفدهم مرداد و روز خبرنگار و ضمن تبریک این روز به خبرنگاران تصریح کرد: یکی از وظایف دستگاه خبری ما این است که خبر را درست و صحیح مخابره کند. 
امام جمعه موقت قم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران فرصتی است برای ما تا بتوانیم کاری انجام دهیم، اما این کار نباید اجباری یا صوری و ساختگی باشد. امروز مردم از کارها و برنامه های شعاری و صوری خسته شده اند. همچنان که نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با شعارهای سال و کارهایی که در این رابطه انجام می‌شود باید بسیار جدی وارد صحنه شد و هویت کار را در نظر گرفت. اگر بناست کاری انجام شود باید کاری باشد که هویت واقعی مسجد با رصد کامل برنامه‌ها، حفظ شود. 
آیت الله سعیدی ادامه داد: امروز در شهر قم با عنایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و در جوار حرم مطهر عمه بزرگوار ایشان، مسجد مقدس جمکران برپا شده شما می توانید کارکردها و برنامه های این مسجد را مشاهده کنید که چه برکات و چه ظرفیتی برای کشور ما ایجاد کرده است. 
وی از همه دست اندرکاران در معرفی شهر قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و اعضای کانون های مساجد استان قم تشکر و تاکیدکرد: مراقب باشیم تا هویت اصلی مسجد دچار تحریف نشود. 
وی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم علیه السلام در قرآن یادآور شد: کانون و بنای اصلی خانه خدا که حضرت ابراهیم علیه السلام با فرمان الهی آن را بنیان گذاشت برای اقامه صلاة بود امروز هم خروجی مسجد با تمام نهادها و ارگان های فعال در درون مسجد ازجمله کانون ها باید اقامه صلاةباشد. کعبه با آن قداست و جایگاه عظیم از خشت و سنگ ساخته شده است یعنی نباید به دنبال تشریفات بود.
آیت الله سعیدی افزود: امروز باید ببینیم هدف ما در کانون های فرهنگی هنری مساجد چیست و به دنبال چه چیزی هستیم. با تحقق انقلاب اسلامی مساجد جایگاه عظیمی پیدا کردند و این نبود مگر به قیمت خون جوانان و شهدا و این میراث امروز در دست ماست باید ببینیم که با آن چه می کنیم. 
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد : محوریت در مسجد با امام جماعت است و خروجی مسجد نیز باید اقامه صلاة باشد اگر این مهم در مسجد محقق شد همه امور سر و سامان پیدا می کند و جهت درست می گیرد.
 


کد مطلب: 434136

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434136/انتخاب-قم-عنوان-پایتخت-فرهنگ-هنر-مساجد-ایران-فرصتی-انجام-فعالیت-های-هویت-دار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com