تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۴۳۴۱۰۰
استاندار مازندران در خصوص اتفاقات اخیر در مسئله قله دماوند گفت: موضوع دماوند در نگاه تمامی مسئولان استانی و ملی به‌عنوان انفال مورد پذیرش و تأکید قرار گرفت و با همین رویکرد اقدام به صدور اسناد قله دماوند به‌نام منابع طبیعی شده است.
۰
plusresetminus
صدور اسناد قله دماوند به‌نام منابع طبیعی
به گزارش بلاغ، پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت روز خبرنگار به صورت همرمان و ویدئو کنفرانسی در محل استانداری مازندران و تمامی فرمانداری‌های استان با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه برگزار شد.

گفتنی است مراسم آیین تجلیل از اصحاب رسانه مازندران در محل سالن شماره یک استاندرای، با حضور حسین‌زادگان استاندار، بابایی کارنامی نماینده مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی، زارع مدیرکل و خانم فرجی معاون مطبوعاتی ارشاد، حق شناس مسئول بسیج رسانه استان، رازجویان معاون عمرانی استانداری، حسن‌نژاد معاون سیاسی استاندرای، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و همچنین پیشکسوتان، خانواده شهید قریب و 5 تن از خبرنگاران استان که طی سال گذشته حائز رتبه‌های کشوری در جشنواره‌های مطبوعاتی شده بودند، همراه بود.

به گزارش خبرنگار ما احمد حسین زادگان در این مراسم، با بیان اینکه با محدودیت‌های کرونایی، مراسم تجلیل به‌صورت محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدارک دیده شد، از تعامل، همراهی و تلاش رسانه‌های استان در جهت انعکاس دستاوردها و اقدامات انجام شده و همچنین همراهی در  روند مقابله با بحران کرونا قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه همه ما برای توسعه کشور و استان نیاز به نقد شفاف از سوی خبرنگاران و افکار عمومی داریم؛ افزود:  ولی این انتقادات باید متناسب با امکانات و موانع پیش رو و به گونه‌ای منصفانه باشد تا منجر به توهین و تخریب نشود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در بحث اجرای برنامه شورای حل اختلاف اصحاب رسانه باید آموزش را سرلوحه کار خبرنگاران قرار دهیم و مطالبی را که البته اندک شمارند و منجر به تخریب شخصیت تهمت و افترا برای افراد بشود ننویسند.

حسین‌زادگان ادامه داد: با تعاملی که بین خبرنگاران و دستگاه‌های دولتی وجود داشت، باعث شد تا آمار شکایت دستگاه‌های اجرایی و دولتی از خبرنگاران و رسانه‌ها نیز به‌شدت کاهش یابد و همچنان نیز ما به دنبال به صفر ساندن این شکایات هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پاسخ برخی شبهات و پرسش‌های اخیر مطروحه در رسانه‌ها پرداخت و افزود: تاکنون چندین جلسه برای پیگیری مسائل مربوط به سد فینسک و موقوفات برگزار شده است و  استانداری مسئولانه نسبت به انتقال مباحث فنی و همچنین  ملاحظات اجتماعی در سطوح ملی اقدام کرده است.

استاندار مازندران در خصوص اتفاقات اخیر در مسئله قله دماوند اظهار کرد: موضوع دماوند در نگاه تمامی مسئولان استانی و ملی به‌عنوان انفال مورد پذیرش و تأکید قرار گرفت و با همین رویکرد اقدام به صدور اسناد قله دماوند به‌نام منابع طبیعی شده است.

مقام عالی دولت در مازندران عنوان کرد: تلاش شد تا از شکل‌گیری نگاه تقابلی میان دو مفهوم موقوفات با انفال اجتناب شود و همچنین با انتقال حساسیت‌های عمومی، زمینه اعاده دادرسی پرونده موقوفات در قوه قضائیه فراهم و امیدواریم بر اساس مدارک و اسناد موجود، تصمیم قانونی اتخاذ و نسبت به تأمین نظر افکار عمومی اقدام شود.

حسین‌زادگان یادآور شد:  اراضی با ماهیت انفال (اراضی جنگلی و مراتع) صرف نظر از عنوان انفال و یا موقوفه قطعا در قالب ضوابط تعیین شده از سوی دولت قابلیت بهره برداری دارد و این اطمینان داده می‌شود که حراست از این منابع را جز وظایف خود می‌دانیم. 

عباس زارع مدیرکل ارشاد استان نیز در این مراسم با بیان اینکه فعالان رسانه در استان دغدغه‌مند و بسیار پویا هستند، گفت: با وجود تمامی مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد، فعالان رسانه در صف اول و مقدم هستند و گواه این مدعا، حضور مطلوب خبرنگاران در پوشش رسانه‌ای ایام کرونا می‌باشد.

وی افزود: مازندران رتبه سوم کشور با 518 رسانه دارد، 17 روزنامه، 58 هفته نامه ، 162 پایگاه خبری و 96 رسانه ملی دارد، خانه مطبوعات مازندران 531 عضو و بسیج رسانه 614 عضو دارد، بیش از پنج هزار و 400 کانال مجازی داریم که به کمک 518 رسانه می‌آیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: ما در حوزه رسانه، خواهان نقد منصفانه اصحاب رسانه هستیم و اگر این نقدها به همراه راهکار باشد، مطلوب و کمک کار است.

زارع با بیان اینکه حال دوستان ما در حوزه رسانه‌ اصلا خوب نیست؛ ادامه داد: شاید در رسانه مکتوب، کمک‌هایی گرفته شود اما در رسانه‌های مجازی، واقعا کار سخت و با عشق در این حوزه فعال هستند.

به گزارش بلاغ، در اختتامیه این مراسم از خانواده شهید محمد حسین قریب یکی از شهدای عرصه رسانه، از آقایان پاشا، ناساری، نوروزی، نوذری، دهقان و خانم درواری به عنوان پیشکسوتان حوزه رسانه و از خانم‌ها رقیه توسلی(قدس)، زری طاهری(فارس)، کوثر اکبرزاده و آقایان مجتبی قربانی(بلاغ) و حسین عموزاد که حائز رتبه‌های برتر کشوری طی سال گذشته شده بودند، تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴