تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۴۳۴۰۹۶
از روز شنبه هجدهم مرداد ماه زندگی شهید محسن حججی در قالب سریال رادیویی «سربلند» از رادیو نمایش و رادیو معارف پخش می شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، این مجموعه رادیویی به سفارش رادیو معارف در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است و همزمان از رادیونمایش نیز پخش می شود.
مرضیه بامیری نویسنده سریال رادیویی «سربلند» در این باره گفت: «سربلند» قصه ی زندگی شهید محسن حججی است. شهید حججی جوانی مومن بود که آرزوی شهادت به سر داشت. تا جایی که برای برآوردن این آرزو نذر کرد چهل روز به زیارت جمکران برود.
وی افزود: آخرین باری که شهید حججی به پابوس امام رضا رفتند طبق دست‌خطی که از ایشان به جا مانده طلب شهادت کرده است. بار اول که به سوریه اعزام شد فقط جراحت کمی دید و خودش معتقد بود چون بدون اجازه‌ی مادر راهی شده به فیض شهادت نرسیده است، برای اعزام دوم حلالیت مادر را می‌گیرد و راهی سوریه می شود.
این نویسنده ادامه داد: در یک عملیات توسط داعش اسیر می شود و آنها بعد از نمایش فیلم اسارتش بدنش را قطعه قطعه کردند و در بیابان انداختند ولی وقتی فهمیدند او فرمانده باارزشی برای ایران است ، دوباره قطعه ها رو جمع کرده و با ایران مبادله کردند.
بامیری تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب به ایشان لقب حجت خدا را دادند.
نویسنده سریال رادیویی سربلند در پایان گفت: این نمایش رادیویی را بر اساس کتاب «سربلند» نوشته‌ی محمد علی جعفری و با توجه به تمام مصاحبات و سخنرانی های مرتبط با آن شهید بزرگوار نوشتم و از آن جایی که قصه برای یک قهرمان معاصر بود حساسیت نمایش و میزان مستند بودنش مهم بود بنابراین سعی کردم قصه در عین نمایشی بودن بر اساس خط زندگی شهید پیش برود. از زمان خواستگاری‌اش تا شهادتش که یک دوره ی تقریبا سه چهار ساله است.
مجموعه هفت قسمتی سریال «سربلند» به کارگردانی محمد پورحسن، تهیهکنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، صدابرداری حیدر صفدری ، افکتوری محمدرضا قبادی فر  وبا هنرمندی احمد گنجی، محمدرضاعلی، عباس توفیقی، محمد سعید سلطانی، محمد شریفی مقدم، فریبا متخصص، شیما جانقربان، امیر فرحان نیا، معصومه عزیز محمدی، مینو جبارزاده، محمد آقامحمدی و علی اصغر دریایی از روز شنبه هجدهم مرداد ماه، ساعت ۱۷:۰۰ از رادیو معارف پخش میشود و ساعت ۵:۰۰ بامداد به روی آنتن رادیو نمایش می رود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰