در مراسم تجلیل از خبرنگاران سوادکوه عنوان شد؛

روشنگری در جامعه مهم‌ترین رسالت خبرنگاران

تاریخ انتشارجمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۳۴۰۸۸
مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال و رسمی سوادکوه با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
۰
plusresetminus
روشنگری در جامعه مهم‌ترین رسالت خبرنگاران
به گزارش بلاغ، مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال و رسمی سوادکوه با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: 17 مرداد به نوعی سال پایان کاری خبرنگاران محسوب می‌شود.
 
مهدی یزدانی افزود: از فعالیت گسترده خبرنگاران بخصوص در ایام کرونایی تقدیر می‌کنم.
 
امام جمعه پل‌سفید‌ نیز شرایط کرونایی و دوری فرزند از والدین و محدودیت‌های ایجادشده زمانی برای یادآوری قیامت توصیف کرد و گفت: خبرنگاران وظیفه آگاهی‌رسانی دارند و دیده‌‎بان جامعه هستند.
 
حجت‌الاسلام سیدمهدی جعفری با اشاره به وظایف متقابل مردم و خبرنگاران تاکید کرد: خبرنگار باید برای مردم و مدیران، دلسوز باشد.
 
امام جمعه پل‌سفید‌ انتقاد همراه با بیان عملکرد، انصاف در تهیه و نشر اخبار و تعهد را از ویژگی‌های خبرنگاران برشمرد و تصریح کرد: شایعه‌پراکنی باعث بریدن سر امام حسین(ع) با شایعه خروج از دین ایشان و بی‎نمازی امام اول شیعیان توسط دستگاه تبلیغاتی معاویه و شهادت ایشان شد که پس از شهادت امام علی(ع)، شامیان از نماز‌خواندن امام علی(ع) متعجب شدند.
 
این مسئول در پایان با اشاره به حساسیت فعالیت خبرنگاران و پاسخگویی آنان در قیامت بابت فعالیت‌های رسانه‌ای اظهار کرد: حضور خبرنگاران برای مردم و مدیران، نعمت است.
 
در ادامه این مراسم فرماندار سوادکوه نیز با بیان اینکه از جلسه با خبرنگاران خسته نمی‌شوم، افزود: مطالبی را که به دلیل وضعیت شغلی نتوانم بیان کنم و توسط خبرنگاران بیان شود، خوشحال می‌شوم و سوگند قرآن به قلم بر اهمیت فعالیت رسانه می‌افزاید.
 
سعید یزدانی به وظایف خبرنگاران اشاره و خاطرنشان کرد: انصاف، آگاهی‌رسانی، پاسداری از حریم قلم، حقیقت‌نویسی، تعهد، دوری از سو‌استفاده از وظایف خبرنگاران محسوب می‌شود.
 
فرماندار سوادکوه با اشاره به نقش خبرنگاران در جامعه افزود:روشنگری در جامعه از وظایف خبرنگاران است.
 
این مسئول تصریح کرد: ایجاد شبهه، هیجان‌ها، دوری از سندیت و واقعیت در فضای مجازی، رسالت خبرنگاران را سخت‌تر می‌کند.
 
یزدانی افزود: در گذشته که اخبار به صورت امروزی تخصصی نبود، اطلاعات خبرنگاران به اندازه اقیانوس با عمق 2 سانتی‌متر بود ولی امروز که تخصصی‌بودن اخبار وجود دارد، اطلاعات خبرنگاران به اندازه برکه با عمق صد‌ها متر است.
 
وی تبیین وقایع اجتماعی جامعه را از رسالت‌های خبرنگاران و دسترسی آسان به اطلاعات حق مردم دانست و تاکید کرد:مهندسی و معماری خبر از اولویت‌های خبرنگاران حرفه‌ای است تا شاهد ریشه‌دار‌بودن فعالیت رسانه‌ای باشیم.
 
فرماندار سوادکوه در پایان نگارش خبر را آسان‌تر از تحلیل خبر برشمرد و با بیان اینکه تحلیل خبری نیاز به وجود خبرنگاران با ‌دانش است، تصریح کرد: مدیران، خبرنگاران را همیار خود بدانند و مدیری که عملکرد ندارد و یا فعالیتش دچار خطا است خود را در اتاق شیشه‌ای قرار نمی‌دهد.
 
گفتنی است در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس و هدیه از خبرنگاران فعال و رسمی سوادکوه تجلیل شد و خبرنگاران با حضور در تپه نورالشهدا، مزار شهدای گمنام پل‌سفید‌ با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴