تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۳۴۰۲۹
سرمربی تیم ملی جودو ناشنوایان گفت: جودوکاران ناشنوا نزدیک به سه سال است که به هیچ تورنمنت بین المللی اعزام نمی شوند و این مساله سبب افت رنکینگ آنها شده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، محمدرضا لویی مقدم در گفت‌وگو ، اظهار کرد: مسابقات جهانی جودو ناشنوایان قرار بود فروردین امسال در فرانسه برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و به آبان‌ماه موکول شد که متأسفانه به دلیل تشدید این بیماری این مسابقات برای دومین بار از سوی فدراسیون جهانی لغو شد و تا پایان ۲۰۲۰ هیچ تورنمنت دیگری برای جودوکاران ناشنوا نداریم.
وی گفت: جودوکاران ناشنوا سه سال است که به هیچ تورنمنت بین المللی اعزام نمی‌شوند و این مساله سبب افت رنکینگ آنها شده است. در سال گذشته قرار بود بعد از المپیک ۲۰۱۷ ناشنوایان در بازی‌های آسیایی هنگ کنگ شرکت کنند که به دلیل نامناسب بودن شرایط این کشور این مسابقات لغو شد، سپس تیم را برای مسابقات جهانی فرانسه آماده کرده بودیم که کرونا مانع اعزام تیم به مسابقات جهانی شد.
رئیس انجمن جودو ناشنوایان تصریح کرد: هر چند سعی می‌کنیم به صورت مجازی تمرینات جودوکاران را زیر نظر داشته باشیم و با انجام تمرینات هوازی و استقامتی آمادگی آن‌ها را برای شرکت در رویدادهای آینده حفظ کنیم، اما چون جودو یک رشته رزمی است و نیاز به حریف تمرینی دارد انجام تمرینات انفرادی به تنهایی برای اصلاح تکنیک و رفع مشکلات فنی جودوکاران کافی نیست و ما تنها از طریق فضای مجازی می‌توانیم تا حدودی آمادگی بدنی آن‌ها را حفظ کنیم.
لویی مقدم اضافه کرد: پنج ماه است که جودوکاران به دلیل کرونا اردویی ندارند و این مسئله سبب افت رکورد آن‌ها خواهد شد. البته قبول دارم که این شرایط برای کل ورزش است، اما جودو چون یک رشته برخوردی است مشخص نیست تا چه زمانی امکان برگزاری اردو در این رشته از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر شود. بنابراین ما چاره‌ای نداریم که تمرینات را به صورت انفرادی و مجازی پیش ببریم تا ببینیم شرایط این بیماری در نیمه دوم سال چگونه خواهد بود.
وی افزود: در حال حاضر ما از تیم قدرتمندی برخوردار هستیم و حتی تیم را برای قهرمانی فرانسه آماده کرده بودیم تا بتوانیم در رشته کاتا بهترین مقام را کسب کنیم، اما کرونا همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داد و تمام زحماتی که برای آماده‌سازی این تیم در سال گذشته کشیده بودیم را از بین برد. الان دقیقا نمی‌دانم وضعیت تیم از نظر تکنیکی چگونه است و تا زمانی که اردو برگزار نشود، نمی‌توانیم ارزیابی دقیقی از وضعیت تیم داشته باشیم.
لویی مقدم در پایان گفت: در سال ۲۰۲۱ المپیک ناشنوایان در برزیل را پیش رو داریم و من امیدوارم که امکان شرکت در این رویداد مهم را داشته باشیم و به خاطر کرونا این مسابقات نیز لغو نشود. البته هنوز هیچ چیز مشخص نیست و در نیمه دوم سال مشخص می‌شود که آیا در سال ۲۰۲۱ امکان برگزاری مسابقات آسیایی، جهانی و حتی المپیک وجود دارد یا خیر؟
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰