تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۴۳۴۰۰۲
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، آموزش حرفه‌ای جوانان و مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح را از دستاوردهای مشترک همکاری معاونت امور جوانان و جهاد دانشگاهی عنوان کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، محمدمهدی تندگویان در یادداشتی که به مناسبت چهلمین سال تأسیس جهاددانشگاهی در اختیار ایسنا قرار داد، نوشت: «پس از تصمیم شورای انقلاب و ریاست جمهور مبنی بر تعطیل کردن دانشگاه‌ها پس از پایان نیم‌سال دوم تحصیلی ۵۸-۵۹، در ۱۶ام مرداد ماه سال ۱۳۵۹ جهاد دانشگاهی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از اهداف انقلاب فرهنگی تاسیس شد. در تمامی این سالها تاکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تحقیقاتی و تلاش در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌های کشور به نوعی سرلوحه فعالیت‌های این نهاد بوده و توانسته است در عرصه ارتباط میان دانشگاه و علم با صنعت و خدمات خوش بدرخشد.
وی در ادامه نوشته است: «این روزها جهاد دانشگاهی به عنوان پایگاهی برای شکوفایی استعداد، پرورش مهارت و آمادگی برای ورود به بازار صنعت مدت‌هاست که کنار سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، به تحلیل علمی و کاربردی طرح های مطرح می‌پردازد و در زمینه‌های مناسب برای اشتغال و جذب توان علمی نخبگان و جوانان کشور اهتمام می‌ورزد. جهاد دانشگاهی با تکیه بر جایگاه خود در چشم انداز آتی کشور و از طریق پژوهشکده‌ها، سازمان‌ها و موسسات زیر مجموعه خود قدم‌های بزرگی را در ارتقا علم، به ویژه در حوزه های پژوهشی و فناوری در کشور برمی‌دارد». 
تندگویان همچنین در این یادداشت آورده است: «امروز به بهانه روز جهاد دانشگاهی، جای آن دارد که از تلاش این سازمان در ارتقای مهارت و دانش جوانان قدردانی کنم. قطعاً ایجاد مراکز نوآوری و شکوفایی جوانان و عملیاتی کردن تفاهم نامه با ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون مهارت آموزی جوانان، با مشارکت جهاد دانشگاهی بود که با چنین کیفیتی ممکن شد. آموزش حرفه‌ای جوانان در این مراکز و مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از دستاوردهای مشترک همکاری معاونت امور جوانان و جهاد دانشگاهی بوده است. لذا جای آن دارد تا قدردانی هم بعمل آورم از سردار باقری که زمینه های چنین اقدامی را در راستای مهارت آموزی جوانان با مشارکت نهاد آگاه جهاد دانشگاهی فراهم کردند. به امید فردایی آگاهانه تر و مملو از علم و دانش و عمل خردمندانه برای جوانان سرزمینم.
روز جهاد دانشگاهی گرامی باد».
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴