کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز سال تحصیلی جدید در مکزیک با آموزش تلویزیونی

16 مرداد 1399 ساعت 9:00

وزیر آموزش و پرورش مکزیک اعلام کرد: مدارس این کشور برای سال تحصیلی جدید در اواخر این ماه بازگشایی نخواهند شد و در شرایط شیوع کرونا، کودکان با استفاده از تلویزیون در خانه به تحصیل خواهند پرداخت.



به گزارش بلاغ، به گفته وزیر آموزش و پرورش مکزیک، دولت با بزرگترین شبکه‌های تلویزیونی این کشور به توافق رسیده است تا آموزش ۳۰ میلیون کودک مدرسه‌ای در مکزیک را از طریق تلویزیون انجام دهد.
وی افزود: این وزارتخانه قصد داشته آموزش را از طریق کلاس‌های حضوری ادامه دهد اما فعلا این امر امکان‌پذیر نبوده و احتیاط با توجه به شدت شیوع کرونا ضروری است.
مکزیک تاکنون ابتلای ۴۴۳ هزار و ۸۱۳ نفر را به کووید-۱۹ تایید کرده است که از این میان ۴۸ هزار و ۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
مقامات مکزیک یکی از دلایل عدم بازگشایی حضوری مدارس را نگرانی نسبت به ناقل شدن کودکان در مدرسه و انتقال کرونا به دیگر اعضای خانواده خود اعلام کرده‌اند.
وزیر آموزش و پرورش مکزیک تاکید کرد: آموزش تلویزیونی از آن جهت انتخاب شده است که داده‌های دولت نشان می‌دهد ۹۴ درصد از خانه‌ها دارای یک تلویزیون هستند. افرادی که به تلویزیون دسترسی ندارند، می‌توانند به کلاس‌های رادیویی گوش دهند و حدود ۱۴۰ میلیون کتاب درسی رایگان نیز میان دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
بنا بر گزارش فاکس نیوز، در سراسر آمریکای لاتین تقریبا آموزش تمام مدارس به صورت آنلاین یا از طریق تلویزیون انجام می‌شود زیرا شیوع بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید در این کشور نیز همانند بسیاری از نقاط دیگر دنیا رو به افزایش است.
 


کد مطلب: 433983

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433983/آغاز-سال-تحصیلی-جدید-مکزیک-آموزش-تلویزیونی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com