تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۳۳۹۷۷
معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به چرخه معیوب اخذ استعلام ها خواستار حذف استعلام‌های بی‌مورد در بخش صنعت و تولید شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در جریان بازدید از واحد فرآورده‌ای لبنی و پالایشگاه شیر در شهرستان شهریار که معان هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران نیز وی را همراهی می کرد گفت: جهش تولید با جهش در برنامه و تفکر مدیران اجرایی خواهد شد.
وی سرگردانی سرمایه گذاران بین دستگاه های اجرایی را مهمترین مسله روز توصیف کرد و گفت: صنعتگران و سرمایه گذاران را نباید بین این اداره و آن اداره سرگردان کرد و موانع جدی پیش روی شان گذاشت.
وی در ادامه پس از حضور در شرکت الیاف تولیدکننده نخ‌های پلاستیکی و پلی‌استری ضمن بازدید و شنیدن گلایه کارگران محدود و نظرات مدیران این واحد نیمه تعطیل تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که از دو سال پیش در نتیجه تحریم‌ها در کشور ایجاد شده است تا از ورود تولیدات مشابه خارجی جلوگیری شود متاسفانه از این فرصت گرانبها در برخی پروژه های بزرگ استفاده نشده است.
این مقام ارشد در وزارت کشور گفت: احیا و راه اندازی واحدهای بزرگ بلا تکلیف نیازمند استفاده مدیران و سرمایه گذاران این واحدها از فرصتهای ایجاد شده است.
به گفته بابک دین پرست ضعف مدیریتی در حال حاضر علت اصلی رکود و توقف خطوط تولید این پروژه هاست.
وی با نام بردن از رکود حاکم بر خطوط تولید واحد عظیم الیاف ایران گفت این واحد بزرگ که روزگاری ۱۲۰۰ نیرو در استخدام داشت هم اکنون داری ۶ نفر نیرو می باشد که بسیار جای تاسف دارد.
وی با تاکید بر ضرورت احیاء کارخانه الیاف گفت: بنیاد مستضعفان می تواند با ارایه طرح احیاء این مجموعه عظیم را به چرخه تولید باز گرداند. وی افزود هر گونه مساعدت در روند اجرایی این مجموعه منوط به ارایه طرح احیاء ظرف یکماه آینده از سوی بنیاد مستضعفان خواهد بود.
دین پرست در ادامه با حضور در جلسه کارگروه تسهیل استان در محل شرکت صنایع بهشهر، با اشاره به چرخه معیوب اخذ استعلام ها خواستار حذف استعلام‌های بی مورد در بخش صنعت و تولید شد.
وی با انتقاد از این شیوه غلط استعلام گیری بی مورد به عنوان مانعی در مسیر جهش تولید گفت: اگر مدیران بتوانند استعلام ها را شخصا تا نتیجه نهایی پیگیری و درگیر نامه نگاری‌های اداری نشوند آن وقت جهش تولید شکل خواهد گرفت.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور عدم هماهنگی بین بخشی، ترخیص ماشین آلات صنایع و مواد اولیه و تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی را از جمله مهم ترین مسایل این واحدهای صنعتی و به مراتب در کشور بیان کرد و گفت: این موارد هم اکنون پاشنه آشیل واحدهای تولیدی ماست که باید با هماهنگی و درایت مدیران تسهیل و تسریع گردد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما