تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۴۳۳۹۷۴
با وجود همه وعده‌ها برای مدیریت بازار خودرو، قیمت‌ها در این بازار همچنان صعودی است به طوری که پراید با قیمت 81 میلیون تومان و پژو 405 با قیمت 142 میلیون تومان به متقاضیان عرضه می‌شود.
۰
plusresetminus
برخلاف وعده مسئولان وزارت صمت قیمت خودرو همچنان می‌تازد

به گزارش بلاغ، قیمت خودرو در بازار همچنان صعودی است و این در حالی است که قرار بود خودروسازان با دریافت مجوز افزایش قیمت محصولاتشان و عرضه خودرو زمینه را برای کاهش قیمت‌ها در بازار فراهم کنند.

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد دیروز قیمت هر دستگاه سایپا 131 در بازار با رشد سه میلیون تومانی نسبت به 10 روز گذشته به 81 میلیون تومان رسید و در عین حال سایپا 111 با قیمت 93 میلیون تومان در بازار معامله شد که رشد چهار میلیون تومانی را نسبت به روزهای گذشته تجربه کرده است. همچنین هر دستگاه سایپا 132 نیز با قیمت 81 میلیون تومان در بازار عرضه گردید.

در مورد قیمت تیبا صندوق دار در بازار باید به رشد پنج میلیون تومانی قیمت طی روزهای اخیر‌اشاره کنیم به طوری که در حال حاضر این خودرو با قیمت 96 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود. قیمت تیبا2 نیز در بازار با رشد هفت میلیون تومانی به 107 میلیون تومان رسیده است. هر دستگاه ساینا نیز در بازار به قیمت 108 میلیون تومان معامله می‌شود.

در مورد محصولات ایران ‌خودرو نیز می‌توان به قیمت 210 میلیون تومانی پژو پارس با موتور TU5‌اشاره کرد. قیمت پژو 405 نیز با رشد 11 میلیون تومانی نسبت به روزهای گذشته به 142 میلیون تومان رسیده است. قیمت سمند LX نیز در بازار هفت میلیون تومان رشد داشته و به 145 میلیون تومان رسیده است.

متقاضیان خرید خودرو در حالی همچنان مات و مبهوت قیمت‌های نجومی کارخانه و بازار هستند که مسئولان وزارت صنعت دو ماه پیش با وعده‌هایی مبنی بر کاهشی شدن قیمت خودروها، از مردم می‌خواستند تا برای خرید دست نگه دارند.

امیر جعفرپور، معاون دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت اردیبهشت امسال گفته بود: اولین توصیه‌ام به مردم این است که فعلاً از بازار، خودرو خریداری نکنند تا قیمت‌ها براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت نهایی شود.

وی تأکید کرد: وزارت صمت با تمام قوا در حال پیگیری قیمت خودرو است تا آنچه مردم خواهان آن هستند اتفاق بیفتد، در این میان از خودروسازان هم خواسته شده به سمت افزایش تولید و ساماندهی فروش خودرو حرکت کنند تا مردم شاهد جهش قیمت خودرو در بازار نباشند.

جعفرپور همچنین مدعی شد: با سازوکارهای جدید چون فروش از طریق قرعه‌کشی، نداشتن پلاک جاری و...شاهد این خواهیم بود که بازار خودرو از التهاب‌های پیش آمده فاصله زیادی بگیرد و قیمت‌ها روال طبیعی خود را طی کند.

حال با گذشت حدود سه ماه از این وعده‌ها، قیمت خودرو در بازار نه تنها کاهش نیافته بلکه بالاتر هم رفته است و مردمی که برای خرید خودرو مبلغی را فراهم کرده بودند، حالا باید به فکر افزایش اندوخته خود باشند، البته اگر باز هم قیمت‌ها بالاتر نرود و با همین نرخ‌ها موفق به خرید خودرو شوند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴