تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۴۳۳۹۷۲
مراجع عظام تقلید با بیان اینکه برگزاری عزاداری امام حسین(ع) مهم‌ترین شعائر دینی است و هرگز نباید فراموش شود، تأکید کردند: مسئولان سلامت جامعه باید برنامه‌ریزی کنند که عزاداری انجام بگیرد و سلامت جامعه نیز محفوظ بماند.
۰
plusresetminus
تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت

به گزارش بلاغ، آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان در خصوص عزاداری سیدالشهدا(ع) در دوران کرونا اظهار داشت: ایام ماه محرم و صفر، ایام عزاداری است و حسینیان که قلوب آنان لبریز از مهر سالار شهیدان است این دو ماه را نمی‌توانند بدون عزاداری سپری کنند، بالاخص به‌فرموده حضرت امام(ره): «ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم» و درعین‌حال سلامت فرد و جامعه نیز یکی از فرائض است که حفظ آن لازم است. مسئولان سلامت جامعه باید برنامه‌ریزی کنند که عزاداری انجام بگیرد و سلامت جامعه نیز محفوظ بماند. خداوند متعال این بلا را از سر بشریت برطرف فرماید.

همچنین آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان درباره اهمیت برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) اظهار داشت: به هیچ قیمت نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم عاشورا را گرفت.

وی با تأکید بر اینکه «شکی نیست که اصولی داریم که به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم آن‌ها را رها کنیم و ازجمله آن‌ها مسئله عزاداری محرم و صفر است،» اضافه کرد: اگر این امور را رها کنیم اسباب دردسر است، اگر بخواهیم عمل کنیم باید به‌شکلی باشد که هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و هم از جنبه‌های معنوی و مذهبی غافل نشویم همان‌گونه که در مورد نماز جمعه هم این دستور داده شده است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: اگر ضابطه و معیاری در این خصوص نداشته باشیم، مشکلاتی پیش خواهد آمد، بنابراین قطعاً باید متولیان امر در این خصوص توجه کافی و لازم را داشته باشند تا هم دغدغه‌های مذهبی و دینی مردم مورد توجه قرار گیرد و هم پروتکل‌های بهداشتی و سلامت آنان حفظ شود.

آیت‌الله نوری همدانی بر برگزاری عزاداری محرم با رعایت دستورات بهداشتی تأکید کرد و گفت: رعایت مسائل بهداشتی مثل فاصله‌گذاری و زدن ماسك با عزاداری قابل جمع است.

این مرجع تقلید عزاداری سیدالشهداء را موضوع مهم و ضروری و اقامه آن را لازم دانست و گفت: همان‌طور كه امام راحل فرمود ما هر چه داریم از محرم و صفراست؛ از این رو ما عزاداری را در چارچوب اجرای دستورات مسئولان متدین و متعهد ستاد كرونا اقامه می‌كنیم.

به گزارش رسا، وی تأکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی مثل فاصله‌گذاری و زدن ماسك با عزاداری قابل جمع است و متدینین باید برای حفظ سلامتی خود و دیگران به توصیه‌های متخصصان بهداشت و درمان ملزم باشند و فعالیت در فضای مجازی نیز برای زنده نگه داشتن ایام عاشورا مؤثر خواهد بود.

آیت‌الله وحید خراسانی مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سؤالی  مبنی بر اینکه وظیفه ما در ایام محرم‌الحرام نسبت به اقامه عزای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و سایر مناسبات اهل‌بیت علیهم‌السلام با وجود این بیماری (کرونا) چیست؟ اظهار داشت: شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام و خصوصاً اقامه‌ عزای حضرت سید‌الشهداء علیه‌السلام، نباید تعطیل شود، ولیکن با رعایت جهات بهداشتی و آنچه متخصصین امر توصیه می‌کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به این سوال که با توجه به گسترش ویروس منحوس کرونا وظیفه ما در ایام محرم‌الحرام نسبت به اقامه عزای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام چیست؟ اظهار داشت :اقامه عزای سید الشهداء علیه‌السلام در ماه محرم ازجمله مهم‌ترین شعائر دینی است که هرگز نباید فراموش شود و در شرایط فعلی که ویروس کرونا گسترش یافته است، لازم است با سیاه‌پوشی و نصب پرچم‌های عزاداری و مراقبت نفس، مجالس عزاداری به‌روش‌های سنتی با رعایت نکات بهداشتی یا به‌طرق نوین و ابتکاری انجام شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴