در حالی که با شیوع بیماری کرونا بیشتر کسب و کارها به صورت آنلاین انجام شده و حتی آموزش ها نیز به سمت آنلاین شدن پیش می روند، تعرفه اینترنت ها افزایش یافته است.
۰
plusresetminus
دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: احتمال احضار وزیر ارتباطات به مجلس / لزوم کاهش تعرفه های اینترنت دانش آموزی / اضافه هزینه اینترنت به مردم بازگردد

به گزارش بلاغ، محمد‌جواد آذری جهرمی، وزیر وزارت ارتباطات اما اعلام می کند: "اقدام اپراتورهای افزایش تعرفه بسته های اینترنت خلاف است و به زودی جرائم آنها اعلام می شود." با آن که خلاف بودن افزایش تعرفه بسته های اینترنت از سوی وزیر اعلام شده هنوز قیمت تعرفه ها بدون هیچ تفاوتی کاهش نیافته است و کماکان به قوت خود باقی هستند. از سوی دیگر برخورد قانونی با مجرمان مطالبه عموم جامعه است اما به شرط آن که اضافه بهای افزایش هزینه تعرفه بسته های اینترنتی به جیب مردم بازگردد. با وجود هزینه هایی که پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا به خانواده ها تحمیل کرده است فقط در صورت کاهش تعرفه هاست که مردم می توانند از آموزش های آنلاین استقبال کنند.

حسین حق ورودی، دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بحث مفصلی درباره آموزش های آنلاین به ویژه شبکه شاد دارد و در این مورد به زیرساخت ها توجه ویژه ای داریم چرا که دسترسی و امکان استفاده تمام دانش آموزان از آموزش های مجازی و شبکه هایی مانند شاد فراهم نشده است.

لزوم وجود اینترنت ارزان در آموزش آنلاین
وی افزود: یکی از زیرساخت های مهم گران بودن اینترنت است. اگر ما بخواهیم آموزش های آنلاین را همگانی کنیم باید علاوه بر زیرساخت ها هزینه های اینترنت را هم کاهش دهیم. باید هزینه اینترنت را برای دانش آموزان و خانواده آنها بسیار کاهش دهیم و از هزینه های معمولی پایین تر باشد تا رغبت دانش آموزان برای استفاده از شبکه های آموزشی افزایش یابد. به غیر از این باشد دانش آموزان از آموزش شبکه های مجازی استقبال نخواهند کرد.
این نماینده مجلس با اشاره به کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید کرد: آموزش های مجازی و شبکه شاد از اولویت های ماست. یک جلسه مخصوص برای موضوع آموزش های مجازی خواهیم داشت. هیئت رئیسه مجلس هنوز در مورد حضور وزیر ارتباطات تصمیمی نگرفته است اما با وزیر آموزش و پرورش جلسه ای را برگزار خواهیم کرد.

باید اضافه هزینه اینترنت به مردم بازگردد
حسین حق وردی در پاسخ به این سوال که وزیر اعلام کرده اپراتورها در افزایش بسته های اینترنتی خلاف کرده اند، در این میان اضافه بهایی که از جیب مردم رفته چه می شود؟ گفت: قطعا این هزینه باید به مردم بازگردانده شود. راه های قانونی متعددی برای بازگشت این هزینه به جیب مردم وجود دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲