در آستانه روز خبرنگار انجام شد؛

شکایت سریالی شهردار قائم‌شهر از خبرنگاران

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۳۳۹۴۶
شکایت چندباره شهردار قائم شهر از خبرنگاران این شهر در حالی وارد مرحله جدیدی شده است که اصحاب رسانه در حال تدارک برگزاری روز خبرنگار در استان مازندران هستند.
۰
plusresetminus
شکایت سریالی شهردار قائم‌شهر از خبرنگاران
به گزارش بلاغ، شکایت چندباره شهردار قائم شهر از خبرنگاران این شهر در حالی وارد مرحله جدیدی شده است که اصحاب رسانه در حال تدارک برگزاری روز خبرنگار در استان مازندران هستند.

در این میان شهرداری قائم‌شهر  از  خبرنگاری که از عملکرد این نهاد انتقاد کرد چندلایحه شکایت تنظیم می‌کند تا اگر اولی حکم تبرئه گرفت، دومی به نتیجه برسد  و اگر دومی نشد،  سومی شاید به محکومیت خبرنگار ختم شود. اتفاقی که این روزها برای یکی از فعال‌ترین خبرنگاران قائم‌شهری که در سطح استان نیز فعالیت گسترده‌ای دارد در حال رقم خوردن است.

اخبار دیگری نیز از قائم شهر به گوش می‌رسد  که شهرداری قائم‌شهر در حال حاضر از خبرنگاری دیگر نیز اعلام شکایت کرده و هر کدام را جداگانه به پیش می‌برد تا دیگر کسی جرأت نکند انتقادی از سوءمدیریت‌ها در حوزه مدیریت جناب شهردار داشته باشد .    
 
در خصوص شکایت شهردار و شهرداری قائم‌شهر علیه امیر اسدی جای تأسف است که تاکنون سه شکایت کیفری تحت عناوین مختلفی اعم از تهمت، افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و... به‌صورت مجزا در دادسرای عمومی و انقلاب قائم‌شهر مطرح و هر یک از پرونده‌های فوق در مراحل مختلف رسیدگی هستند به‌نحوی که شکایت اولیه شهرداری به دلیل خبرنگار بودن و ماهیت پایگاه خبری، سایت و کانال مذکور با صدور قرار به دادگاه کیفری یک استان طبق قانون مطبوعات ارسال شده است.

محمدی برنجستانکی وکیل این خبرنگار در این زمینه به خبرنگاران  گفت:  اقدامی که جای بسی تأمل دارد این است که به واسطه شکایت شهرداری قائم‌شهر و پیگیری‌های انجام شده، صدور حکم جلب موکل بنده در هفته منتهی به روز خبرنگار آن هم در شرایطی که ایشان به واسطه ابتلاء به بیماری کرونا در بیمارستان بستری و سپس در منزل قرنطینه و امکان حضور در مراجع قضایی را نداشته، تأسف همگان را برانگیخت. گویی در شهر خسته برای شهرداری محترم کاری واجب‌تر از پیگیری محاکمه یک خبرنگار متعهد و دلسوز که دغدغه و مطالبات به‌حق مردم را به گوش مسئولین می‌رساند وجود ندارد!

وی در ادامه افزود: البته باید عرض کنم بازپرس محترم شعبه یک در اقدامی بجا و شایسته، پس از اطلاع و ارائه مدارک ابتلا موکل به بیماری کرونا حکم جلب ایشان را لغو کرد. اما در کمال تعجب باید عرض کنم موضوع شکایت سوم که در پلیس فتا در حال رسیدگی است طبق اطلاعات واصله از موکل نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به واسطه انتشار خبر آب‌گرفتگی معابر عمومی و زیرگذر کوچکسرا به‌واسطه بارندگی دو هفته قبل می‌باشد. موضوعی که مردم فهیم قائم‌شهر به واسطه بارندگی‌های شدید همیشه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و از گذشته یک مطالبه عمومی  بوده و هست، دست‌مایه شکایت سوم از موکل بنده شده است.

وکیل این خبرنگار همچنین گفت:  آستانه تحمل و نقد‌پذیری شهردار محترم در مقابل نقد دلسوزانه موکل بنده و احیاناً دیگر خبرنگاران به‌شدت پایین است و این موضوع بر خلاف رهنمودهای امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری است. زیرا معمار کبیر انقلاب نقد را یک هدیه الهی برای رشد انسان‌ها می‌دانست و  در فرمایش خود، مسئولین را به پذیرش و تحمل  نقد توصیه می‌کردند و مقام معظم رهبری نیز وظایف یک خبرنگار را نقد، نظارت و اطلاع‌رسانی بیان فرمودند و در تاکیدات خود آزادی قلم و بیان را حق مسلم مردم  و مطبوعات دانستند و این رویه  شهردار و شهرداری قائم‌شهر خواسته یا ناخواسته برخلاف مشی و منش و دستور امام راحل و مقام معظم رهبری است.

 محمدی برنجستانکی تصریح  کرد:  این پرونده‌ها به‌واسطه مشهود بودن موضوعات مطروحه برای عامه مردم راه به جایی نمی‌برد و بنده و دیگر همکارانم به‌عنوان وکیل مدافع خبرنگاران که زبان گویای مظلومان هستند، جلوی چنین موضوعاتی ایستادگی خواهیم کرد تا آزادی بیان از جامعه سلب نشود.

گفتنی است در تماس خبرنگار ما با مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، مهندس محمدی تاکامی ضمن تاکید بر اینکه شکایت شهرداری‌ها از خبرنگاران زیاد نیست خبر دادند که امروز و در جلسه ویدئوکنفرانسی با شهرداران با حضور معاون استاندار، مهندس رازجویان از همه شهرداران خواستند به حرمت 17 مرداد و روز خبرنگار، شکایت قضایی علیه خبرنگاران را متوقف کنند.

به شهردار قائم شهر توصیه می‌شود از ادامه شکایت سریالی از خبرنگاران خودداری کرده و مانع فضای نقد و مطالبه گری در این شهر نگردد .

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
حسین.ع
دیگه چی شهردار حالش خوبه استاندار میگه شکایت ها پس گرفته بشه، معاون عمرانی یه چیز میگه مدیرکل دفتر امور شهری یه چیز دیگه
چرا خبرنگاری که داره مطالبه گری میکنه و فقط مشکلات مردم رو داره پیگیری میکنه حقش اینه شکایت بشه ازش

شعار دادن خوراک این دولت بوده همش