تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۴۳۳۹۳۷
وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد دارد برای جلوگیری از سقوط اقتصاد این کشور در نتیجه بحران کرونا، 2 هزار میلیارد دلار قرض کند. این کشور طی ماه‌های گذشته نیز در دو نوبت، درخواست بودجه 3 تریلیون دلاری کرده بود.
۰
plusresetminus
وزارت خزانه‌داری آمریکا 2 تریلیون دلار دیگر وام می‌خواهد

به گزارش بلاغ، «سقوط اقتصاد آمریکا» به دلیل شیوع کرونا، موضوعی است که دیگر برای کسی عجیب به نظر نمی‌رسد. مقامات این کشور برای مهار این بحران تاکنون چند بسته بزرگ حمایت مالی ارائه کرده اند.

اما گویا این بسته‌ها برای مقابله با موج گسترده بیکاری و گرسنگی نزدیک به 100 میلیون آمریکایی کافی نیست. از سوی دیگر طبق گزارش اطلاعات دفتر پژوهش‌های اقتصادی آمریکا، تولید ناخالص داخلی که شاخص فعالیت اقتصادی در این کشور است 32.9 درصد کاهش یافته است. «نانسی پلوسی» رئیس ‌مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» درباره وضعیت این روزهای مردم آمریکا گفته بود

«در سراسر کشور، خانواده‌ها ساعت‌ها در صف غذا برای کودکانشان می‌ایستند. جمهوری‌خواهان نیز با امتناع از کمک‌رسانی، عدم همدلی با مردم را نشان می‌دهند».

حالا خبر رسیده وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که قصد دارد برای مهار این وضعیت تا نیمه دوم سال جاری میلادی 2 هزار میلیارد دلار دیگر قرض کند تا شاید بتواند بخشی از صدمات شدید کرونا به اقتصاد این کشور را جبران کند. پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا که حزب دموکرات در آن از اکثریت آرا برخوردار است یک بسته حمایت مالی برای مقابله با ابعاد اقتصادی بحران کرونا به ارزش نزدیک به 3 هزار میلیارد دلار تصویب کرده بود. اما کنگره روز دوشنبه بر سر تصویب بسته کمک جدید به بن بست رسید، چرا که دموکرات‌ها از طرح 3 تریلیون دلاری حمایت می‌کردند و جمهوری‌خواهان مایل به تخصیص یک تریلیون دلار در چارچوب طرحی بودند که دومین بخش بزرگ از طرح قانونی کمک اقتصادی در واکنش به شیوع کرونا خواهد بود.

«اسپوتنیک» اما درباره طرح جدید رئیس‌جمهور آمریکا برای مهار تبعات اقتصادی کرونا نوشته: وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد دارد بیش از 2 تریلیون دلار در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ قرض کند که بخشی از آن برای اختصاص به بسته کمک اقتصادی آتی مربوط به همه‌گیری کووید -۱۹ است.

این وزارتخانه روز دوشنبه در بیانیه‌ای پیش‌بینی‌ها درباره تصویب آتی طرح جدید کمک اقتصادی دست‌کم یک تریلیون دلاری برای مقابله با پیامد‌های اقتصادی کرونا در کنگره را با استقراض خود برای 6 ماهه دوم سال ارتباط داد؛ استقراضی که پیش‌بینی می‌شود فراتر از 2 تریلیون دلار باشد. در این بیانیه آمده: «وزارت خزانه‌داری پیش‌بینی می‌کند در سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر (تیر تا شهریور) ۹۴۷ میلیارد دلار، و در سه ماهه اکتبر تا دسامبر (آبان تا دی) یک تریلیون و ۲۱۶ میلیارد دلار قرض کند».

گفتنی است، کرونا اقتصاد بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا مثل آمریکا، ژاپن، انگلیس و فرانسه را زمین‌گیر کرده است. بر اساس جدیدترین گزارش «یورونیوز»، تنها در ماه آوریل (فروردین) بیش از 616 هزار جوان فرانسوی، بیکار شده‌اند که در مقایسه با همین ماه در سال 2019، چهل درصد افزایش داشته است.»

ادامه اعتراضات
گزارش‌ها از اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا نیز حاکی است معترضان همچنان در خیابان‌های پورتلند بزرگ‌ترین شهر ایالت اورگون حضور دارند. وب سایت اورگانین در گزارشی به تحولات اخیر در شهر پورتلند پرداخته و با انتشار تصاویری تکان دهنده خشونت نیروهای فدرال و پلیس آمریکا علیه معترضان به نژادپرستی و تبعیض نژادی را به تصویر کشیده است.

در این گزارش با عنوان، «سوختگی، جراحات خونین و استخوان‌های شکسته، صدماتی است که به معترضان در اعتراضات پورتلند وارد آمده است»، تصاویری از خشونت نیروهای امنیتی آمریکا علیه معترضان منتشر شده است. از زمان آغاز تظاهرات در آمریکا پلیس به خشونت‌های بی‌اندازه‌ای برای مقابله با معترضان متوسل شده و از روش‌های مختلف برای سرکوب اعتراضات استفاده کرده است. نهادهای رسمی آمریکا مدتی است هیچ گزارش جامع و منسجمی از آمارهای مربوط به شمار افراد کشته و زخمی‌شده در این اعتراضات ارائه نکرده‌اند. در روز‌های اخیر و در پی حضور نیرو‌های فدرال در شهر پورتلند تنش‌ها میان معترضان و نیرو‌های امنیتی تشدید شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲