تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۴۳۳۹۱۲
رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی خبری مدعی شده این حق را دارد که از اجرای طرح برگزاری انتخابات به صورت پستی توسط ایالت‌ها جلوگیری کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که به شدت با بر‌گزاری انتخابات به صورت پستی مخالف است، روز دوشنبه مدعی شد این حق را دارد که ایالت‌ها را با وجود شیوع ویروس کرونا از اجرای این نوع رأی‌گیری باز دارد. 
به نوشته وبگاه «نیشن»، رئیس‌جمهور آمریکا در صحبت‌های خود با خبر‌نگاران گفت: «با اینکه این حق را دارم که یک فرمان اجرایی برای متوقف کردن این اقدام، امضا کنم، اما هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم.» 
وی در ادامه افزود: «اما خواهیم دید چه خواهد شد. ما از ایالت نوادا شکایت می‌کنیم که البته کار‌هایش انجام شده و احتمالاً فردا پرونده آن را تشکیل می‌دهیم.» 
اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که روز گذشته «استیو سیسولاک»، فرماندار دموکرات ایالت نوادا، طرحی را به امضا رساند که بر اساس آن هر یک از رأی‌دهندگان در این ایالت برگه رأی را برای انتخابات ماه نوامبر از طریق پست در‌یافت خواهند کرد و دیگر لازم نیست برای این منظور درخواستی بدهند. 
ترامپ نیز در پاسخ به اقدام وی در پیامی توئیتری نوشت: «در کودتایی شبانه، فرماندار نوادا با پارتی‌بازی امکان برنده شدن در ایالت را از جمهوری‌خواهان سلب کرد. اداره پست هرگز نمی‌تواند از پس حجم آراء پستی بدون آمادگی برآید.» 
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه پیام خود ضمن تهدید فرماندار نوشت: «[فرماندار نوادا] در حال سوء‌استفاده از کووید (بیماری کووید-۱۹) است تا از این ایالت سرقت کند. در دادگاه تو را خواهم دید.» 
ترامپ پیش از این نیز که بارها از رأی‌گیری پستی انتقاد کرده بود در پیامی توئیتری به صورت ضمنی خواستار تعویق زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شد. (جزئیات بیشتر)
این در حالی است که «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید روز یکشنبه گفت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طبق برنامه و روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار خواهد شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲