تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۳۳۸۹۸
وزارت خارجه چین رسماََ به احتمال اخراج تمام خبرنگاران چینی از خاک ایالات متحده و همچنین تحریم شرکت‌های نرم‌افزاری چینی، واکنش نشان داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ بعد از قوت گرفتن احتمال اخراج خبرنگاران چینی از خاک ایالات متحده در پی امتناع واشنگتن از تمدید روادید آنها، وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) رسماََ از اقدام متقابل خبر داد.
به نوشته خبرگزاری رویترز، «وانگ وِنبین» سخنگوی وزارت خارجه چین طی نشست خبری گفت از تمدید نشدن روادید خبرنگاران چینی مستقر در ایالات متحده، بعد از تصویب قانون محدود کردن روادید خبرنگاران چینی به ۹۰ روز توسط واشنگتن در ماه مه، مطلع است.
ونبین در ادامه توضیح داد: «ما از آمریکا می‌خواهیم که سرکوب سیاسی رسانه‌های چینی و خبرنگارانش را متوقف کند یا اینکه مجبور خواهیم شد اقدامات مناسب و ضروری را برای حفاظت از منافع مشروع خود انجام دهیم».
به نوشته وبگاه «سی‌جی‌تی‌ان»، وی با تایید احتمال مشمول شدن خبرنگاران آمریکایی مستقر در هنگ‌کنگ ذیل اقدام تلافی‌جویانه پکن، اظهار داست: «اینکه خبرنگاران آمریکایی در هنگ‌کنگ را هدف بگیریم، ذیل قدرت دیپلماتیک دولت مرکزی [چین] قرار دارد».
این دیپلمات چینی سپس به موضوع تصمیم آمریکا برای تحریم شرکت‌های نرم‌افزاری چینی و به صورت خاص نرم‌افزار شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» پرداخته و این اقدام واشنگتن را «زورگویی آشکار» توصیف کرد.
ونبین روز گذشته نیز ضمن اعلام مخالفت جدی پکن با این تصمیم دولت آمریکا، گفت سیاست‌های تبعیض‌آمیز واشنگتن باید متوقف شود. (جزئیات بیشتر)
هفته پیش نیز گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی مدعی شدند که چین تلاش می‌کند تا با استفاده از نرم‌افزار شبکه اجتماعی «تیک‌تاک»، بر انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال در این کشور تاثیر بگذارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲