تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۳۳۸۸۸
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: شروع سال تحصیلی از نیمه شهریور تقریبا قطعی است و خانواده‌ها مطمئن باشند سناریوها با اولویت سلامت دانش‌آموزان و عدم قطع چرخه آموزش است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمد محسن‌بیگی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: اصل شروع سال تحصیلی از نیمه شهریور، تقریبا قطعی است اما اینکه به چه شکل باشد، موضوعی است که در استان‌های مختلف متفاوت است.
وی ادامه داد: در هرجایی که شرایط برای برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری وجود داشته باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها همچنین کاهش تراکم دانش‌آموزان و مدیریت رفت و آمد بچه‌ها، حضوری است در جایی که این امکان فراهم نباشد سال تحصیلی از طریق آموزش‌های مجازی و شبکه شاد و تلویزیونی خواهد بود.
محسن‌بیگی اضافه کرد: بنا داریم تا جایی که امکان دارد آموزش به صورت حضوری باشد زیرا اثربخشی آموزش به صورت حضوری مناسب است اما ما در شرایطی هستیم که تصمیم گیری کلی امکان پذیر است و در شرایط جزئی باید بگوییم این بیماری تصمیم را حتی برای هفته آینده هم ناممکن می‌کند.
وی افزود: در جاهایی که امکان حضوری و یا حضور یک روز در میان دانش‌آموزان وجود دارد باید بتوانیم کمک به سلامت بچه‌ها داشته باشیم؛ در جاهایی که تراکم دانش‌آموزی زیاد است باید تراکم را کم کنیم لذا باید محیط ایمن و بهداشتی را برای آموزش حضوری درنظر بگیریم و اما در شرایط قرمز نیز آموزش‌های مجازی برای تداوم چرخش آموزش ادامه دارد.
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش افزود: ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت به ما اعلام شرایط قرمز، سفید و زرد را می‌کند و ما در آموزش و پرورش نباید در جایی که تجمع باشد، کلاس برگزار کنیم؛ اکنون امکان اینکه وضعیت ثابتی را برای یک شهر و استان تعیین کنیم وجود ندارد اما سناریوها با اولویت سلامت دانش‌آموزان و عدم قطع چرخه آموزش است.
وی با بیان اینکه دغدغه خانواده‌ها، دغدغه ما است، گفت: رایزنی‌هایی نیز برای اینترنت دانش‌آموزان صورت گرفته و موضوعات رایگان شدن اینترنت و یا عرضه شدن آن به صورت ارزان قیمت در حال پیگیری از سوی مسؤولان است.
محسن بیگی درباره آموزش معلمان نیز در بحث آموزش مجازی گفت: جلسات و آموزش‌های خوبی در این باره به همکاران داده شده و به صورت فراگیر در بحث شبکه‌های تلویزیونی و تولید محتوا اقدامات خوبی صورت گرفته است.
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مطالعات تطبیقی به طور مرتب در آموزش و پرورش در حال انجام است ما از تجارب سایر کشورها هم استفاده می‌کنیم.
وی همچنین درباره بهداشت و ضدعفونی کردن مدارس گفت: اعتبار مناسبی سال گذشته در اختیار مدارس دولتی قرار گرفت. در طول تابستان نیز وزیر به سازمان نوسازی مدارس گفت که بحث بهداشت محیط مدارس را تأمین کند تا در ابتدای سال تحصیلی مشکلات سیستم بهداشتی نداشته باشیم. درخواستی نیز از سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم تا اعتباری در این باره در اختیار ما قرار گیرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲