تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۳۳۸۸۱
مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: با انجام عملیات شناسایی و پی جویی، حدود 759 محدوده امید­بخش معدنی به دست آمده که برای 281 محدوده درخواست پروانه اکتشاف شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازایمیدرو، علی اصغرزاده با بیان اینکه از نیمه سال 97 شاهد اوج گیری فعالیت های اکتشافی شدیم، تصریح کرد: طی سال های 1397 تا 1399 حدود 380 هزار کیلومتر مربع عملیات اکتشافی در پهنه ها صورت گرفته که بالغ بر 1500 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش انجام شده است.
اصغرزاده با بیان اینکه افزون بر 600 میلیارد ریال از سال 92تاکنون در حوزه اکتشاف سرمایه گذاری شده است، افزود: وسعت عملیات اکتشاف این سازمان در کشور از 688 هزار کیلومتر مربع عبور کرد.
وی درباره عملکرد کلی حوزه اکتشاف تحت مدیریت ایمیدرو اظهار داشت: تاکنون 104 پهنه در30 استان کشور به وسعت بیش از 668 هزار کیلومتر مربع پهنه به ایمیدرو ، شرکت های تابعه و کنسرسیوم بخش خصوصی واگذار شده­ است.
وی با اشاره به اینکه مساحت پهنه ­های آزاد شده در مرحله شناسایی و یا پی جویی 455000 کیلومتر مربع است، گفت: پهنه های واگذار شده به بخش خصوصی 66000 کیلومتر مربع و پهنه های در حال کار جهت شناسایی و پی جویی 146000 کیلومتر مربع است.
مدیر اکتشاف ایمیدرو خبر داد: به تازگی مجوز 61 آنومالی حاصل از عملیات اکتشاف پهنه ها به منظور واگذاری به بخش خصوصی، از سوی هیات عامل ایمیدرو صادر شده است.
نتایج عملیات اکتشاف؛‌ 759 محدوده امید بخش
مدیر اکتشاف ایمیدرو درباره نتایج عملیات اکتشاف گفت: پس از عملیات در فازهای شناسایی و پی جویی حدود 759 محدوده امید­بخش به دست آمده که برای 281 محدوده درخواست پروانه اکتشاف شده است و مابقی محدوده ­ها به سازمان صنعت معدن و تجارت (صمت) استان های مربوطه واگذار شده­ تا از طریق برگزاری مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار شود.
صدور 110پروانه اکتشاف و گواهی کشف
اصغرزاده درباره نتایج حاصل از عملیات اکتشافی پهنه های ایمیدرو ،شرکت های تابعه و کنسرسیوم بخش خصوصی، اظهار داشت: براساس قوانین به منظور ادامه عملیات اکتشاف در فازهای عمومی و تفصیلی، باید پروانه اکتشاف توسط سازمان­ های صمت هر استان صادر­شود که بر این اساس تا­کنون 110 پروانه اکتشاف و گواهی کشف صادر شده است.
وی دربار هدف از صدور این پروانه ها گفت: این تعداد مجوز برای کشف مواد معدنی مختلف از جمله سرب و روی، طلا، مس، آهن، زغال­سنگ، شورابه و ... صادر شده است.
وی تصریح کرد: اکنون کار عملیات اکتشاف در محدوده ­های دارای پروانه در حال پیگیری بوده و برخی از پروانه ها نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام و یا در حال بررسی انجام فراخوان واگذاری است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲