تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۳۳۸۷۱
مقامات چینی می گویند فناوری موقعیت یابی جغرافیایی اختصاصی خود موسوم به بیدو را به بیش از 120 کشور جهان صادر خواهند کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسی جی تی ان، چین با هدف کاهش وابستگی به فناوری های آمریکایی و غربی، سیستم موقعیت یابی مکانی بومی خود موسوم به بیدو را تکمیل کرده و قصد دارد آن را به صدها کشور جهان صادر کند.
محصولات مرتبط با این سیستم موقعیت یابی ماهواره ای که به طور کامل در داخل چین ساخته شده اند به نقاط مختلف جهان منتقل می شوند و چین ۱۶۰ فناوری کلیدی مرتبط با بیدو را نیز به کشورهای متقاضی صادر می کند. از جمله این محصولات می توان به لینک های بین ماهواره ای، ساعت های اتمی فوق دقیق و تراشه های ۲۸ و ۲۲ نانومتری اشاره کرد.

 
برنامه ریزی چین برای پرتاب ماهواره و تکمیل سیستم موقعیت یابی بیدو از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و امسال به پایان رسید. دقت این سیستم ده متر است و وضوح سرعت آن به ۰.۲ متر در ثانیه می رسد. این خدمات ۹۹ درصد زمین و به خصوص منطقه آسیا و اقیانوسیه را تحت پوشش قرار می دهد.
سیستم بیدو مجهز به خدمات ارسال پیام کوتاه نیز هست و با استفاده از آن می توان ۱۴ هزار بیت اطلاعات را در هر بار ارسال کرد. از این سیستم می توان برای ارسال عکس و ویدئو هم استفاده نمود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴