کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جوابیه سفیر ایران به روزنامه ایرلندی: احترام به اقلیت‌ها در ایران، سابقه هزاره دارد

14 مرداد 1399 ساعت 13:30

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند در یک یادداشت برای رسانه ایرلندی اعلام کرد که ایران در زمینه احترام گذاشتن به حقوق اقلیت‌های مذهبی، سابقه هزار ساله دارد.


به گزارش بلاغ به نقل از«مسعود اسلامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند در یادداشتی برای «آیریش تایمز» به ادعاها و اتهام‌زنی‌ها مطرح شده علیه ایران در یادداشت ۱۷ جولای (۲۷ تیر ماه) در این روزنامه پاسخ داد. 
متن کامل یادداشت و جوابیه آقای اسلامی به شرح ذیل است:
«عمل و اجرای دین در ایران نامه (یادداشت) منتشر شده در تاریخ ۱۷ جولای تحت عنوان "آزار  و اذیت مذهبی در ایران" پر از اتهام‌های مضحک درباره افرادی است که دستگیر شدند و ادعا شده که این موضوع به خاطر باورهای مذهبی آنها بوده است.
از ابتدای استقرار جمهوری اسلامی ایران همه مذاهب اصلی نه تنها قادر بوده‌اند که آزادانه به مذاهب خودشان عمل کنند بلکه آنها همچنین در پارلمان ملی (مجلس) نماینده داشته‌اند. هیچ نوع از تبعیض یا جداسازی مذهبی مورد حمایت دولتی در ایران وجود ندارد و صدها کلیسا، کنیسه و معابد در ایران وجود دارند که در آنها اقلیت‌های مذهبی مناسک دین خودشان را ادا می‌کنند.

مسعود اسلامی سفیر ایران در ایرلند
 
کووید-۱۹ (ویروس کرونا) به طور کلی و بدون تبعیض برای همه بشریت یک چالش مرگبار بوده است و هیچ مذهب، ملیت، قومیت یا دیگر وابستگی‌هایی نمی‌شناسد. مردم شریف ایران همین حالا در حال مقابله با چالش‌های این همه‌گیری و همچنین فشار حداکثری تحریم‌های اقتصادی مخرب دونالد ترامپ هستند. آنها از این کلیشه‌های سیاسی خسته شده و حالشان به هم خورده است.
متاسفانه در حالی که صداهای پر از نفرت در رسانه‌ها انعکاس و بازتاب می‌یابند اما چیزی که به نظر می رسد به اندازه ویروس (کرونا) بی رحم باشد، بازی سیاسی تقصیر را به گردن دیگری انداختن است. این بازی فقط در جستجوی منحرف کردن توجهات و بدگویی کردن درباره وجهه یکی از ملت‌های باستانی روی زمین است که در آن تنوع مذهبی سابقه هزار ساله دارد و همچنان هم این موضوع ادامه دارد.
تحت شرایط جاری که جهان با یک اضطراب بزرگ مواجه است، آنچه که همه ما به آن نیاز داریم این است که اجازه دهیم صداهای حقیقی منعکس و الفاظ همدردی در سراسر جهان  طنین انداز شوند.
دکتر مسعود اسلامی
سفارت جمهوری اسلامی ایران».
این مطلب سفیر ایران در ایرلند در جواب به یادداشت ۱۷ جولای (۲۷ تیرماه) آیریش تایمز منتشر شد که در آن اتهام زنی ها و ادعاهایی درباره «آزار و اذیت مذهبی در ایران» مطرح شده بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433857

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433857/جوابیه-سفیر-ایران-روزنامه-ایرلندی-احترام-اقلیت-ها-سابقه-هزاره

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com