سروش طاهری، کارگردان تئاتر عنوان کرد: تصور میکنم این نخستین نمایش داستانی درباره زندگی و شخصیت امام موسی صدر است که به زودی قرار است بر صحنه تماشاخانه سرو بیاید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«سروش طاهری» بازیگر و کارگردان تئاتر که به تازگی بازی و مجری طرح نمایش «سه شنبه های لعنتی» را درسالن سایه تئاتر شهر به پایان رسانده است، در گفت وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: نمایشنامه «مردی برای همیشه» کاری از شهرام کرمی است که درباره زندگی امام موسی صدر نوشته شده است.
وی با اشاره به اینکه این کار را به سفارش بنیاد روایت فتح و جشنواره تئاتر مقاومت آماده کرده است، گفت: از هفته آتی تمرینات نمایش با حضور نزدیک به سی نفر عوامل اعم از بازیگر و دستیار و طراح که نوزده نفر آنها بازیگران کار هستند، شروع خواهیم کرد.
طاهری با اشاره به اینکه تقریبا نود درصد عوامل کار مشخص شده اند، گفت: قرار است کار پاییز در تماشاخانه سرو و همینطور جشنواره تئاتر مقاومت به عنوان اثر میهمان حضور داشته باشد.
وی درباره محتوای نمایشنامه نیز توضیح داد: اساسا درباره امام موسی صدر تا به حال اثر نمایشی اجرا نشده است، حتی فیلمی هم که ساخته شده، فیلم داستانی نیست بلکه مستند است.بنابراین فکر میکنم این اولین نمایش داستانی درباره امام موسی صدر باشد که روی صحنه می رود.
طاهری اظهار داشت: امام موسی صدر شخصیت مهمی در جهان اسلام از ابعاد مختلف به حساب می آید . اول اینکه در جهان سینما خیلی مورد تأیید و توجه بوده و هست چرا که فیلم های مطرحی مثل محمد رسول الله (ص) که مصطفی عقاد ساخته ، مورد مشاوره او قرار گرفته است و یکی از شیعیانی با سوادی است که به چند زبان زنده دنیا از فرانسه و عربی گرفته تا فارسی و انگلیسی صحبت می کند و تسلط دارد.

 
وی درگیری دیرینه ای با معمر قذافی دیکتاتور لیبی داشته که داستانش شنیدنی است، گفت: البته بعد ازدیداری که او با قذافی داشته ، تصور عموم این است که او کشته شده است چرا که قذافی تلاش داشت خود را رهبر جهان اسلام جا بزند برای همین هم شخصیت امام موسی صدر خیلی دراماتیک است.
وی در ادامه گفت: اصولا ما هنرمندان همیشه هم آن چیزی را که نسبت به آن آگاهی داریم را کار نمیکنیم گاهی هم وارد مقوله ای می شویم که نسبت به آن آگاهی نداریم اما بعد پیدا میکنیم. برای من هم قبل از شروع این کار تا بعدش واقعا شناختم نسبت به امام موسی صدر متفاوت شد.
طاهری درباره نمایشنامه شهرام کرمی گفت: این نمایشناکه بیشتر یک بیوگرافی است که کمی تخیل هم در آن دخیل شده است اما از آن دست نمایشنامه های سخت برای اجرای یک کارگردان است . برخی نمایشنامه ها برای عمل دست کارگردان را باز می گذارند اما این کار اینطور نیست من هم بیشتر طرفدار کارهای تصویری هستند به همین دلیل هم تغییراتی داده ام مثلا هفت اپیزود کاررا تصمیم کردم هر کدام را به نوعی متفاوت و تأثیرگذار کار کنم مثلا اولی را تصمیم گرفتم به شکل کمیک استریپ کار کنم تا جذابیت بصری زیادی داشته باشد.
وی در پایان گفت: برای بازیگران کار هم تلاشم این بود که از بازیگران حرفه ای تئاتر استفاده نکنم نه اینکه چهره و سلبریتی باشند امااینکه بچه های درجه یک تئاتر از جایزه بگیرها تا همه حرفه ای ها باشند برایم مهم بود و این اتفاق هم افتاد. این اثر احتمال زیاد بیست و دو یا بیست و پنج اجرا در تماشاخانه سرو خواهد داشت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما