کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش 3 مسئول به احتکار خودروها در بابل؛

کمبود قطعات الکترونیکی داریم/روزانه به نهادهای نظارتی گزارش می‌دهیم

14 مرداد 1399 ساعت 12:39

در پی انتشار فیلمی از انبار خودرو در ایران خودرو مازندران مبنی بر انبارشدن خودروها در اثر کمبود قطعات، سه مسئول توضیحاتی را ارائه دادند.


به گزارش بلاغ،  در پی انتشار فیلمی از انبار خودرو در ایران خودرو مازندران در فضای مجازی مبنی بر انبارشدن خودروها که واکنش های زیادی را به دنبال داشته، سه مسئول استانی توضیحاتی را ارائه دادند.

حسین نژاد مدیرعامل نمایندگی شرکت ایران خودرو در بابل تعداد این خودرو‌ها را حدود ۵۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت:همه این خودرو‌ها به دلیل کمبود قطعات که عمدتا قطعه‌های الکترونیکی هستند در این محل نگهداری می‌شوند.

وی ظرفیت تولید این کارخانه را روزانه ۱۵۰ دستگاه خودرو اعلام کرد و افزود: آنچه در کلیپ دیده می‌شود تولید سه یا چهار روز این کارخانه است. گزارش‌های مربوط به خودروهای موجود و قطعات کسری بصورت منظم برای نهادهای نظارتی ارسال می‌شود.

مدیرعامل نمایندگی شرکت ایران خودرو در بابل در خصوص چرایی کمبود قطعات ،گفت: با توجه به شیوع کرونا، برخی واحد‌های تولید کننده قطعات خودرو با تعطیلی یا کاهش نیروی کار مواجه شدند و در نتیجه تولید این قطعات نیز کاهش یافت.

*کمبود قطعات در حال رفع شدن است

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با توجه به انتشار فیلمی در شبکه های مجازی مبنی بر احتکار خودرو در این شرکت گفت: هم اکنون تعداد 3000 عدد خودرو در پارکینگ این شرکت که اتفاقا در فضای کاملا باز و قابل مشاهده برای همگان است وجود داشته که 2000 دستگاه آن بخاطر کمبود قطعه عملا امکان تحویل به مشتری را ندارد.

وی با اشاره به اینکه کمبود قطعات به تدریج در حال رفع شدن است، به شرایط تحریمی کشور و بالاخص صنایع خودرو سازی اشاره و تصریح کرد: کمبود برخی قطعات که بیشتر آنها قطعات الکترونیکی است به دلیل تحریم های ظالمانه ای که برعلیه صنعت کشور اعمال شده است می باشد.

این مسئول اظهار کرد: در مدت مشابه سال قبل در همین شرکت حدود 6000 خودرو به خاطر مشکل کمبود قطعات دپو شده بود که این مقدار در سالجاری به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه یاد آور شد؛ 1000 دستگاه خودرو نیز هم اکنون آماده تحویل به مشتریان می باشد که با توجه به تغییر سیاست های فروش، از جمله، پلاک شدن خودرو قبل از خروج از کارخانه و طول کشیدن روند کاری، تقریبا از هفته پیش، خروج ماشین های پلاک شده به روز شده است.

وی گفت: تا پایان تیر ماه سالجاری تعداد 10081 دستگاه خودرو در این شرکت تولید شده است، در حالیکه در طی مدت مشابه سال قبل تعداد تولیدی خودرو در این شرکت 7155 دستگاه بوده است.

خودرو‌ها به محض تکمیل وارد بازار می‌شوند

حجت الاسلام ملا کریمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل نیز گفت: شخصا از این منطقه بازدید کرده است و در جریان بازرسی‌ها مشخص شد این خودرو‌ها متعلق به شرکت ایران خودرو در بابل است که به دلیل کمبود قطعات امکان عرضه به بازار را ندارد.

وی افزود: این خودرو‌ها در یک یا دو نوع قطعه خاص مشکل داشتند که مسئولان قول دادند خودرو‌ها به محض تکمیل وارد بازار می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک به احتکار هرگونه کالایی مراتب را به دادستانی اعلام کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 433846

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433846/کمبود-قطعات-الکترونیکی-داریم-روزانه-نهادهای-نظارتی-گزارش-می-دهیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com