تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۴۳۳۸۳۷
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پروژه مسکن مهر، کارگاه بزرگی از فعالیت ساختمان سازی و مسکن سازی بود که چرخ بخش‌های مختلف اقتصادی را به حرکت درآورد.
۰
plusresetminus
سید شمس‌الدین حسینی: مسکن مهر چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورده بود

به گزارش بلاغ، سید شمس‌الدین حسینی در رادیو اقتصاد درباره راهکار علاج تحریم اظهارداشت: سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفتمانی تحت عنوان «استحکام ساخت درونی قدرت» را مطرح فرمودند که یکی از مهمترین ابعاد آن همین مسئله اقتصادی بود.
وی افزود: یکی از بخش‌هایی که اگر حرکت کند، بخش‌های دیگر اقتصاد را به حرکت در می‌آورد،« مسکن» است که با کمال تاسف باید گفت اقدامات خاصی طی سال‌های اخیر در این عرصه صورت نگرفته است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: پروژه مسکن مهر یک کارگاه و حجم بزرگی از فعالیت ساختمان‌سازی و مسکن‌سازی را در سراسر کشور به راه انداخته بود. چرخ بخش‌های مختلف از مصالح ساختمانی تا لوازم خانگی در کشور به حرکت درآمده بود که متاسفانه این پروژه به دلائل مختلف تعطیل شد و هیچ چیزی جای آن گذاشته نشد.
حسینی افزود: یکی از ظرفیت‌های داخلی همین توسعه بخش مسکن است. توسعه بخش مسکن نه به مفهوم سفته بازی بلکه باید در این قالب مدل‌هایی را معرفی کرد که نیاز مردم به مسکن به دست خود مردم اعم از پیمانکاران بخش خصوصی و خود مالک‌ها برطرف شود.
وی با بیان اینکه، ایران در مجموع منابع نفت و گاز رتبه نخست جهانی را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: نباید متکی به درآمدهای نفتی برای تامین مالی دولت و اقتصاد کشور باشیم. یکی از مباحث و موضوعاتی که در کشور وجود داشته و دارد همین امکان تبدیل نفت خام و گاز به ارزش افزوده بالاتر از طریق تکمیل زنجیره است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کشور همچنان به خاطر فروش نفت خام تحریم‌پذیر است چرا که عمده فروش و صادرات کشور در حوزه انرژی پس از سال‌ها همچنان «نفت خام »است. اتفاقی که در سال 91 به واسطه تحریم افتاد و کشور توانست کمتر از یک میلیون بشکه نفت بفروشد این اتفاق دوباره در سال 97 و 98 تکرار شد.
حسینی افزود: یکی از پیشرفت‌هایی که در دوران تحریم اتفاق افتاد احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود. اگر همین الان هم اراده کنیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی به این سمت برویم که شش پالایشگاه 400 هزار بشکه‌ای یا تعدادی پالایشگاه و پترو پالایشگاه‌های کوچک بسازیم به راحتی می‌توان نفت خام تولید داخل را به فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا تبدیل کرد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰