کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داستان قهرمانی که جان 14 نفر را در یک حادثه نجات داد

14 مرداد 1399 ساعت 11:45

نجات جان انسان، بزرگترین و خوشایندترین لذتی است که آتشنشان با تلاش و از خودگذشتگی به آن دست می‌یابند؛ غیاثی یکی از کارمندان آتش نشانی است که در یک حادثه جان 14 نفر را نجات می‌دهد.


به گزارش بلاغ خدمت به مردم در هر پست و مقامی و در هر شغل و جایگاهی نزد خدا اجر و پاداش غیر قابل وصف دارد؛ افراد مخلص و بی‌ریایی که برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند و به یاری امیدهایی می‌شتابند که تا خاکستر شدن فاصله زیادی ندارند؛ آن‌ها هیچ چیز برایشان مهم‌تر از لبخند و نجات دادن جان مردم و هموطنانشان نیست.
کسانی که در آتش نشانی کار می‌کنند، شکلی آمیخته از عشق و علاقه را در کار خود هدف قرار داده‌اند؛ در سال 97 بعد از مدت‌ها پیگیری و بررسی در شورای عالی حفاظت، آتش نشانی در ردیف مشاغل سخت قرار گرفت.

هنگامی که شعله‌های سوزان آتش را می‌بینیم، بی‌اختیار وحشتی سراسر وجودمان را در بر می‌گیرد؛ می‌خواهیم به هر بهانه‌ای که شده خودمان را از آن دور کنیم؛ در لحظه که مرگ جلوی چشمان ما تداعی می‌شود، سرخ پوشان جان بر کف وارد میدان می‌شوند. 
آتش نشان‌ها مردانی رشید و با جراتی هستند که درس از خود گذشتگی را مشق کرده‌اند و با دلی چون دریای بی‌انتهای سخاوت انتظار را نیمه تمام گذاشته و منجی نجات هزاران گرفتار در آتش شده‌اند؛ صدای آژیری که فرد محبوس در آتش را  امیدوار می‌کند. 

آتش نشان باید دارای سرعت عمل بالایی باشد
میثم غیاثی یکی از آنش نشانان شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: آتش نشانی یکی از سخت‌ترین مشاغلی است که باید دارای بدنی آماده، سرعت عمل بالا، قدرت تحلیل سریع، اعصاب قوی و کنترل خود در برابر واکنش‌های احتمالی آسیب دیدگان از حریق، بود.
وی افزود: ؛ از همان کودکی وقتی کسی را نجات می‌دادم احساس خوبی تمام وجودم را فرا می‌گرفت، احساسی که حقیقتا نمی‌توانم  آن را وصف کنم تا اینکه تلاش کردم شغلی را انتخاب کنم که این حس را در من زنده کند و در کنار آن باعث نجات مردم شوم؛ از سال 92 به استخدام سازمان درآمدم؛ دارای کارشناسی مدیریت عملیات نجات شهری هستم.
این آتش نشان ادامه داد: تقریبا همه یا بیشتر حوادث آتش نشانی تلخ هستند زیرا جان و مال همشهریان به خطر می‌افتد و تنها لحظه شیرین زمانی است که فردی از میان آتش نجات داده می‌شود؛ یکی از خاطرات شیرین من، نجات 14 نفر از همشهریان در حریق استخر است؛ توانستم آن‌ها را از مرگ حتمی نجات بدهم؛ در یکی از ماموریت‌های دیگر نیز که خیلی سخت بود باز به لطف خدا توانستم جان یک نفر دیگر را که امیدی نداشت نجات دهم.

مهمترین سختی عملیات استنشاق دود است
غیاثی گفت: مهمترین سختی عملیات استنشاق دود است که خطرناک‌ترین محصول حریق به حساب می‌آید؛ ما به عنوان یک نیرو خدمت گزار در اکثر ماموریت‌های سازمان دچار صدمه و آسیب‌هایی شده‌ایم اما باز هم با تمام سختی آن لبخند، رضایت مردم و دعاهای خیر آن‌ها برایمان کافی است.
وی ادامه داد: وقتی سر صحنه آتش سوزی حاضر می‌شوم نجات جان انسان‌ها و بعد لبخند رضایتشان و جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی افراد سبب می‌شود لحظه‌ای دچار تردید نشوم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 433822

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/433822/داستان-قهرمانی-جان-14-نفر-یک-حادثه-نجات

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com