تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۴۳۳۸۱۶
طبق آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» در 24 ساعت گذشته با ابتلای 46 هزار و 918 مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا به چهار میلیون و 712 هزار و 945 نفر افزایش یافت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ بنا بر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ابتلای ۴۶ هزار و ۹۱۸ مورد جدید به کرونا ر ایالات متحده آمریکا، مجموع مبتلایان به «کووید-۱۹» در آمریکا به چهار میلیون و ۷۱۲ هزار و ۹۴۵ نفر افزایش یافت.
آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۵۵۷ نفر در ایالات متحده بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند و هم‌اکنون شمار قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا به ۱۵۵ هزار و ۳۹۸ نفر افزایش یافته است.

 
مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی‌های این ویروس در ایالات متحده آمریکا گرچه تاحدودی نسبت به روز گذشته افزایش یافته است اما در مقایسه با یک هفته قبل که آمار روزانه مبتلایان به کووید-۱۹ به بالاتر از ۶۰ هزار نفر و آمار روزانه قربانیان این ویروس در آمریکا به بالاتر از هزار نفر رسیده بود، برای دومین روز متوالی کاهش داشته است.
از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را چهار میلیون و ۸۶۲ هزار و ۱۷۴ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۵۸ هزار و ۹۲۹ نفر گزارش کرده است.
ایالت کالیفرنیا با ۵۲۲ هزار و ۳۰ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۵۰۶ قربانی، هم‌اکنون به کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده تبدیل شده است و نیویورک که در آغاز شیوع کروناویروس در آمریکا بعنوان کانون این ویروس همه‌گیر در ایالات متحده محسوب می‌شد، هم‌اکنون بعد از فلوریدا و تگزاس با ۴۶۱ هزار و ۸۴۱ مورد ابتلا و ۳۲ هزار و ۷۹۱ مورد فوتی در رده چهارم ایالات آمریکایی با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار گرفته است.
طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۱۸ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۲۲۱ نفر از مردم سراسر جهان به کووید-۱۹ آلوده‌ شده‌اند و از آن میان ۶۹۱ هزار و ۷۳۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۰ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۱۹۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و بعد از آن برزیل با دو میلیون و ۷۳۳ هزار و ۶۷۷ مورد ابتلا و ۹۴ هزار و ۱۰۴ مورد فوتی و هند با یک میلیون و ۸۰۳ هزار و ۶۹۵ مورد ابتلا و ۳۸ هزار و ۱۳۵ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارند.

 
با گذشت بیش از چهارماه از شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همچنان تمایلی به جدی گرفتن هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمان این کشور ندارد به طوریکه اخیراً از دکتر «دبورا بریکس» از اعضای ارشد کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید به این دلیل انتقاد کرد که هشدار داده بود شیوع ویروس کرونا در آمریکا وارد مرحله‌ای جدید شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما